مشروح اخبار


» مهلت 3 روزه استانداری به گمرک کهگیلویه و بویراحمد/مهلتی که به تعطیلی گمرک می انجامد!



جلسه فوق‌العاده ستاد قاچاق کالا و ارز استان با دستور بررسی وضعیت سوله استانداری که در اختیار گمرک استان قرار دارد، برگزار شد.سید حسین صابری در این جلسه با بیان این مطلب اظهار داشت:


جلسه فوق‌العاده ستاد قاچاق کالا و ارز استان با دستور بررسی وضعیت سوله استانداری که در اختیار گمرک استان قرار دارد، برگزار شد.

سید حسین صابری در این جلسه با بیان این مطلب اظهار داشت:

سالن چند منظوره استانداری که جهت انجام امور ورزشی و فعالیت‌های ستاد بحران در مواقع بحرانی احداث شده است از سال 86 تاکنون جهت انبار کالاهای مکشوفه قاچاق در اختیار گمرک استان قرار دارد.

وی افزود: این سالن محل انبار کالاهای مکشوفه قاچاق شده است در حالی که کالاهای مکشوفه باید پس از کشف، به سرعت روند قضایی خود را طی کرده و تحویل مالک حقوقی یا حقیقی گردد.

صابری اظهار داشت: این استدلال که در صورت نبود انبار، کالای قاچاق رشد می‌کند درست نیست، به عنوان مسئولان استان موافق با رشد کالاهای قاچاق نیستیم و به شدت با آن مبارزه می‌کنیم اما با انبار شدن کالای قاچاق هم موافق نیستیم.

وی با بیان این مطلب افزود: کالاهای قاچاق موجود در آن انبار یا متعلق به افراد حقیقی است و یا حقوقی که با تشکیل سریع پرونده و دادگاه یا باید به افراد مسترد شود یا دستگاه‌های اجرایی.

استاندار گفت: گمرک باید نسبت به تهیه مکانی جدید جهت اختصاص به کالاهای مکشوفه اقدام کند و استانداری در این خصوص مسئول نیست.

گفتنی است، در بازدید به عمل آمده از مکان سوله استانداری، مقرر شد اداره گمرک استان تا پایان هفته جاری کالاهای قاچاق موجود انباری را به نصف فضا انتقال دهد و سریعاً نسبت به مسترد کردن کالاهای تعیین تکلیف شده از طریق سازمان اموال تملیکی استان فارس اقدام و نیمه دیگر فضا پس از تخلیه، جهت ایجاد فضای ورزشی به استانداری اعاده گردد.
راک نیوز :درحالیکه گمرک یاسوج محدود فعالیت آن به صادرات وقاچاق خلاصه میشود ،اگر انبار موجود از گمرک گرفته شود بی شک باید فاتحه ادامه فعالیت گمرک استان را خواند .
عمده دلیلی که گمرک یاسوج مجاز به انجام رویه واردات و ورود موقت نمی باشد محرومیت ازداشتن انبار تحت کلید گمرک میباشد .
از بارزترین مصوبات سفراستانی رئیس جمهور به استان که هرگز عملی نشد ودر حد مصوبه ماند ساخت وساز انبار ومحل دپوی کالا برای گمرک یاسوج بود.
شنیده ها حاکیست در صورتیکه استاندار محترم حسب هشدار خودش انبارقضایی گمرک را از این اداره کل باز پس گیرد گمرک ایران نیز گمرک یاسوج را تعطیل وکالاهای قاچاق باید ازاین به بعدبه گمرک شیراز ارسال گردد.



تاریخ انتشار : 16 مرداد 1392, 01:03



» اخبار مرتبط:

  • رشد19درصدی صادرات در10ماهه امسال
  • واکنش مسعود کرباسیان به حاشیه سازی علیه گمرک/پرونده‌های فساد در گمرک مربوط به دولت قبل است
  • سمینار آموزش و مقررات جدید گمرکی در البرز برگزار شد
  • جزئیات ترخیص کالاهای اولویت دهم
  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟