مشروح اخبار


» «محسن هاشمي» شانس اول شهرداري تهران



پایگاه خبری راک نیوز ؛  بر اساس تازه ترين روايت‌ها با اضافه شدن سه نفر از اعضاي مستقل راهيافته به شوراي شهر چهارم به فراکسيون اصلاح‌طلبان در حال حاضر تعداد اعضاي اين فراکسيون 17 نفر شده‌ و مي‌توان گفت كه اين فراكسيون اكثريت را در شوراي جديد در اختيار دارد و در آخرين راي‌گيري اعضا براي انتخاب كانديداي نهايي شهرداري تهران محسن هاشمي بيشترين راي اعضا را كسب كرده است.
به گزارش ايسنا محسن سرخو يكي از اعضاي فراكسيون اصلاح‌طلبان شوراي شهر چهارم که روز گذشته در نشست حزب جوانان ايران اسلامي با موضوع دغدغه‌هاي شوراي چهارم حضور داشتد راين نشست به حاضران گفته است كه در حال حاضر تعداد اعضاي فراکسيون اصلاح‌طلب در شوراي چهارم به 17 نفر رسيده است و با رايزني‌هاي انجام شده اميدواريم پنج نفر ديگر به اين فراکسيون بپيوندند و تعداد نهايي اعضاي فراكسيون 22 نفر شود. به گفته سرخو در آخرين راي‌گيري انجام شده براي انتخاب نامزد نهايي شهرداري تهران آقاي محسن هاشمي نفر اول هستند. البته در نهايت يک نفر را به شوراي 31 نفره معرفي مي‌کنيم ولي هنوز مشخص نيست اين يک نفر محسن هاشمي باشد.سرخو با اشاره به ساز و کار اوليه براي انتخاب شهردار گفت: در مرحله اول نزديک 18 اسم مطرح شد و راي‌گيري صورت گرفت، شش نفر مشخص شدند که حداقل پنج راي کسب کرده بودند. قرار شد از اين افراد برنامه خواسته شود، چنانچه هر يک از اين افراد شهردار شود، مي‌تواند از تلفيق اين برنامه‌ها استفاده کند.وي تاکيد کرد: محصور اصلي ما براي انتخاب شهردار ارايه برنامه نيست؛ بلکه چارچوب‌هايي است که اولين و مهم‌ترين آن اين است که فرد راي داشته باشد. اين منتخب دوره چهارم شوراي شهرتهران با اشاره به کميسيون تعيين معيارها و ضوابط تعيين شهردار، گفت: البته هنوز اين کميسيون غيررسمي است ولي بحثي که در آن مطرح کرديم اين بود که فردي به عنوان شهردار انتخاب شود که با دولت تعامل مثبت داشته باشد و مانند هشت سال گذشته نباشد که شهردار رقيب اصلي انتخاباتي رئيس دولت باشد. وي ادامه داد: طبيعي است که هيچ رئيس دولتي به رقيب انتخاباتي خود کمک مالي نمي‌کند. با توجه به اين امر 50 درصد اعتبارات توسعه مترو، 30 درصد پول بليط مترو و 82 درصد پول خريد اتوبوس‌هاي شرکت واحد که توسط دولت تامين مي‌شد، در هشت سال گذشته پرداخت نشد ولي با اعمال فشار بيشتر بر مردم تهران برنامه‌ها اجرا شد. يعني از جيب مردم تهران هزينه شد براي بخشي از اعتباراتي که به طور طبيعي مي‌توانست توسط دولت تامين شود.
سرخو افزود: من در مصاحبه‌اي راديويي گفتم اگر جاي آقاي قاليباف بودم هشت سال پيش استعفا مي‌کردم و به مردم اعلام مي‌کردم به دليل کاهش فشار مالي بر شما از شهرداري استعفا مي‌دهم. شايد با اين کار براي رياست جمهوري راي بيشتري کسب مي‌کرد. اين فشار مالي به ناحق بر مردم تهران اعمال شد. لذا يکي از اصلي‌ترين مباحث براي گزينش شهردار تهران اين است که حتما با دولت هماهنگي لازم داشته باشد.منتخب دوره چهارم شوراي شهرتهران در بيان معيار ديگر گزينش شهردار گفت: کار شهرداري اجرايي و عملياتي است يعني فردي را مي‌خواهد که چکمه بپوشد و وارد عرصه عملياتي بشود، در اين راستا افراد عالم و مديران خوبي وجود دارند که مي‌توانند در جايگاه علمي بسيارعالي نقش ايفا کنند ولي به کار شهرداري بايد از منظر فني و خدماتي نگاه کنيم.وي افزود: معيار ديگر گزينش پاسخگويي است. هم در قبال مردم و هم در مقابل تک‌تک اعضاي شوراي شهر، يعني شهردار بايد خود را موظف کند به همه اعضاي شوراي شهر پاسخ دهد. اما حدود يک ماه از جلسه با شهردارمي‌گذرد، اما هنوز اطلاعاتي به دست ما نرسيده است.سرخو با اشاره به اطلاعات جمع‌آوري شده و جمع‌بندي کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران مدعي شد: حدود 80 درصد قراردادهاي شهرداري از طريق مناقصه عمومي انجام نشده است؛ البته قانونا مجوزهاي اين کار گرفته شده است، اما روشن است که وقتي پروژه‌اي مي‌رود در مناقصه عمومي احتمال اين‌که پيمانکاران و مشاوران با کيفيت بالاتر با قيمت مناسب کار را بر عهده بگيرند، بيشتر است.سرخو با تاکيد بر اينکه شهردار تهران نبايد اولويت اولش انتخابات رياست جمهوري باشد، گفت: نبايد پروژه‌ها را از ديد تبليغاتي تعريف کرد و بايد از ديد ضرورت‌هاي مردم تهران پروژه‌ها توسط شهردار تهران تعريف شود. پول مردم تهران حق‌الناس است و نبايد در نقاط ديگر کشور هزينه شود. وي با اشاره به نوسازي بافت‌هاي فرسوده در تهران و بحث ضرورت جاني مردم در حادثه زلزله، گفت: بر اساس آمار سابقه رخداد زلزله‌هاي بالاي هفت ريشتر در تهران وجود دارد. با توجه به بافت‌هاي فرسوده امکان کمک‌رساني در اين مناطق وجود ندارد. با توجه به عرض کوچه‌ها در اين بافت، گفته مي‌شود خوش‌شانس‌ترين فرد کسي است که در لحظه‌هاي اول زمين لرزه کشته مي‌شود.منتخب مردم تهران در شوراي شهرتاکيد کرد: اولويت شهر تهران نوسازي بافت فرسوده است، نه دو طبقه کردن بزرگراه صدر، نبايد به پروژه‌ها نگاه تبليغاتي داشته باشيم. راه‌سازي و بزرگراه‌سازي کار بسيار خوبي است؛ اما نه بدون داشتن برنامه دراز مدت، جهت‌گيري و سياست‌گذاري اين است که کارها از روزمرگي خارج شود و حتما با برنامه و مطالعه قبلي باشد. سرخو با اشاره به فضاي اعتدالي که در کشور حاکم شده است، گفت: نمي‌خواهيم در شوراي شهر و شهرداري فضاي تند سياسي ايجاد شود، اعتقاد داريم بايد فضاي دوستانه همراه با همکاري متقابل در شورا و شهرداري حاکم شود.وي گفت: برداشت اين است که کانديداي اصلاح‌طلب احتمالا براي شهرداري و رياست شوراي شهر با کسب بيش از 20 راي انتخاب خواهد شد و پيش‌بيني مي‌کنيم هيات رئيسه ترکيب و تلفيقي باشد از جريان‌هاي مختلفي که در شورا حضور دارند.





تاریخ انتشار : 30 مرداد 1392, 07:29



» اخبار مرتبط:

  • شهردار جديد ليكك انتخاب شد
  • گزينه‌هاي نهايي شهرداري شيراز مشخص شد + اسامی
  • سرپرست شهرداري دوگنبدان انتخاب شد
  • شهردار ياسوج: منحل شدن تيم فوتبال شهرداري امكان پذير نيست
  • نقش قرارداد 5 هزار میلیاردتومانی در رای به قالیباف+اسناد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟