مشروح اخبار


» تعدادی از اصلاح‌طلبان شورا را ترک کردند



 شورای شهر تهران و اعضایش دو روز است سرگرم رفع و رجوع حواشی روز رای‌گیری انتخاب شهردارهستند. از همه فعال‌تر الهه راستگو است که از سوی برخی اعضا متهم به پشت پا زدن به مواضع حزبی و حفظ نکردن اتفاق رای است. راستگو با عضویت در لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و در جلسات نهایی انتخاب شهردار موافقتش را با انتخاب شهردار موردنظر اصلاح‌طلبان هم اعلام کرده بود اما رایش را به صندوق محمدباقر قالیباف گزینه نهایی اصولگرایان انداخت و حالا می‌کوشد خود را از سرزنش‌های هم حزبی‌هایش برهاند. اما واکنش‌ها درباره این اقدام او هنوز هم ادامه دارد تا آنجا که یک عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا نسبت به این موضوع به شدت واکنش نشان داد و عضوی دیگر آنرا گل به خودی یک عضو به تیمش تشبیه کرد. این دو به نشانه اعتراض از صحن علنی شورای شهر خارج شدند.

مختاباد: اقدام راستگو گل به خودی بود

عبدالحسین مختاباد عضو فراکسیون‌ها اصلاح‌طلب در شورای شهر که پشت سر فاطمه دانشور، یک عضو معترض به اقدام راستگو از جلسه علنی شورای شهر خارج شده بود، پیرامون اقدام الهه راستگو در گفت‌وگو با آرمان گفت: اگر از تیم مقابل گل بخوریم لذت هم می‌بریم اما اقدام خانم راستگو همانند این است که یک تیم فوتبال در حال بازی کردن باشد و در این میان یک نفر توپ را به دفاع تیم مقابل بدهد تا به تیم خودش گل بزند، این رفتار اخلاقی نیست. او افزود: خانم راستگو در فراکسیون اصلاح‌طلب‌ها قسم خورده‌اند و امضا کرده‌اند که به آقای‌هاشمی رای بدهند. قسم جلاله خود را شکستند و این اولین مرتبه‌ای نبود که از ابتدای شورا چنین رفتاری از ایشان دیده می‌شد، زیرا به آقای مسجد جامعی نیز برای رئیس شورا بودن رای ندادند. در واقع این مورد دفعه دومی است که تخلف می‌کنند. مختاباد عنوان کرد: ایشان تصور می‌کنند که رهبری ملی هستند که بدین صورت توهین آمیز در صحن علنی شورا خطاب به تعدادی خاص سخن می‌گویند! ضمن اینکه نشستن ایشان در جایگاه دبیر دوم شورا قانونی نیست به این دلیل که تنها 15 رای آوردند بنابراین باید از جایگاه خود پایین بیایند.این عضو شورای چهارم ادامه داد: طبق اصول حزبی حتی اگر اعضا تصمیمی را قبول ندارند باید از دستور حزب پیروی کنند. زمانی که مربی یک تیم فوتبال چینشی را انجام می‌دهد اعضا باید تابع باشند تا آن کار تیمی به نتیجه برسد در غیراین صورت هر شخصی که تمایل به همکاری ندارد باید از ابتدا در ترکیب تیم قرار نگیرد. وی گفت: الزام به رعایت اصول کار تیمی اصول آزادی عقیده را به چالش نمی‌کشد. شما اگر عقیده‌ای دارید می‌توانستید اصلا وارد این دسته و گروه نشوید. یا این که حداقل پیش از رای‌گیری اعلام می‌کردید که می‌خواهم از فراکسیون شما خارج شوم. ما با افتخار می‌پذیرفتیم تا ایشان به فراکسیون طرف مقابل بروند.اما هنوز ادعای اصلاح‌طلبی دارند این به معنی بازی با کلمات است. مختاباد عنوان کرد: مردم به ایشان در قامت اصلاح‌طلبی رای دادند و بالاخره انتخاب شده‌اند اما باید از مردمی که تحت این عنوان به ایشان رای داده‌اند پرسید که آیا می‌خواهند رای خود را پس بگیرند یا خیر؟ ایشان باید در برابر این رفتارشان به مردم پاسخگو باشند. وی تاکید کرد: شخصا خود را یک هنرمند می‌دانم نه فردی حزبی، اما رفتار خانم راستگو رفتاری غیر اخلاقی بود.

شهردار اصلاح‌طلب است

مختاباد اما نظرش را راجع به شهردار تهران این گونه بیان کرد: آقای قالیباف شهرداری اصلاح‌طلب و روشن است که به او چشم امید دارم. او به خوبی با شورای چهارم کار خواهد کرد. در این مکان ما یک مجموعه 31 نفره هستیم نه اصولگرا هستیم نه اصلاح‌طلب. انتخابات تمام شد و باید به امور بپردازیم. ممکن است اختلاف سلیقه وجود داشته باشد اما این اختلاف نباید در روند اداره شهر خلل ایجاد کند. مختاباد در حالی با آرمان گفت‌وگو کرد که چند ساعت بعد خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی با او خبر داد که وی گفته نه به نشانه اعتراض بلکه برای رفع خستگی از جلسه خارج شده است.

تندگویان: به احترام مردم نشستم

از سویی دیگر محمد مهدی تندگویان عضو شورای چهارم نیز پیرامون اظهارت راستگو در شورای شهر و تخلف حزبی‌اش و نیز خروج دو تن از اعضای شورا یعنی خانم دانشور و آقای مختاباد از صحن به نشانه اعتراض در حین سخنرانی راستگو به آرمان گفت: بنده نیز به احترام مردم نشستم وگرنه باید همه بخاطر رفتار ایشان صحن را ترک می‌کردیم. جدای از مسائل حزبی یکسری پایبندی‌های اخلاقی از یک نماینده شورای شهر انتظار می‌رود. دروغگویی را هیچ کسی برنمی‌تابد. این که برخی از دوستان صحن را ترک کردند در اعتراض به رواج فرهنگ دروغگویی است. با حرف‌هایی که ایشان زدند دیگر بنده نمی‌توانم به این شخص به عنوان همکار خود در شورا و فراکسیون اصلاح‌طلبان اعتماد داشته باشم. یقینا مدتی بعد همین حرف‌های خودشان را نیز انکار می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: اولین مرتبه نیست که از ایشان چنین رفتاری دیده می‌شود بارها این رفتار را داشته‌اند. سومین جلسه شوراست، تاکنون دو مرتبه برخلاف قول و قرار خود عمل کرده‌اند. پیش از شورا نیز در مجلس و در حزب چنین سابقه‌ای را از خود نشان دادند.وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود سابقه‌ای که از خانم راستگو سراغ داشتید او را در لیست نهایی کاندیداهای جناح اصلاح‌طلب در انتخابات شورای چهارم جای دادید، عنوان کرد: افرادی بودند که از ایشان بسیار دفاع می‌کردند. از سوی دیگر ایشان نیز تعهد داده بودند که این رفتارشان را تکرار نکنند. تندگویان ادامه داد: ایشان قسم جلاله خورده بودند که به آقای‌هاشمی رای بدهند. بخصوص پس از رایی که به آقای چمران به عنوان عضوی از فراکسیون اصلاح‌طلب‌ها دادند تاکید کردند و گفتند شما چگونه می‌توانید تصور کنید که به شخص دیگری بجز آقای‌هاشمی رای بدهم. هر چیزی که رای گروه باشد، رای من نیز هست. این موارد اخلاقی و دینی است نه حزبی وگرنه آقای دنیامالی از ابتدا معلوم بود روی اعتقاداتی که دارند پایبند هستند هر چند که زمان ورود به لیست مطلبی را اعلام نکرده بودند اما به مرور معلوم شد. جدای از این ایشان بر سر این موضوع قسم یاد نکردند در نتیجه در این چند روز نیز کسی به ایشان توهینی نکرد. از سوی دیگر آقای دنیامالی در هر دو لیست اصلاح‌طلب و توسعه و عدالت بودند. ما به ایشان اعتراضی نداشته و نداریم اما خانم راستگو تنها در لیست اصلاح‌طلبان بوده‌اند. مطالب مطرح شده توسط برخی در این مورد که خانم راستگو در هر دو لیست حضور داشته‌اند کذب است. پسر شهید تندگویان خاطرنشان کرد: امروز شهردار تهران، شهردار همه ماست، امید داریم که همه با هم پیش برویم. تصور می‌کنم که خود آقای قالیباف نیز به آموزه‌هایی از اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند. امید که بدون تنش هر دو گروه با شهردار کار را پیش ببرند. یقینا دوستان اصولگرا نیز اجرای یک‌سری اصلاحات را احساس کرده‌اند که به شهردار اعلام کرده‌اند. وی نظرش را در مورد انتخاب شهردار بدین صورت بیان کرد: انتخابات از دید بنده خوب بود و مورد غیرقانونی خاصی وجود نداشت. چند مورد بداخلاقی بود که نباید بر آن تاکید کرد. این ترکیب معتدل خوب و مبارک است زیرا شورا یک نهاد نظارتی است. در این حالت است که می‌توان نظارت بهتری را بر شهرداری داشت. برخورد شورا با شهردار به هیچ وجه سیاسی نیست زیرا مطالبات ما مطالبات اجتماعی مردم است.

حزب کار باید بگوید تکلیف راستگو چیست؟

تندگویان همچنین از تعیین تکلیف الهه راستگو در حزب کار خبر داد: در جلسه حزب وضعیت ایشان بررسی می‌شود. در این مورد باید آقای سرخو که در حزب هستند اظهار نظر کنند.ما یک فراکسیون داخلی در شورای شهر داریم. موضوع ایشان مربوط به حزب خودشان است. ابتدا حزب تصمیم می‌گیرد و ما متناسب با تصمیم حزب عمل می‌کنیم. نمی‌خواهیم به سمتی برویم که تشنج بی‌خود در صحن شورا ایجاد شود بلکه می‌خواهیم این موضوع پایان یابد. به همین دلیل همه با هم صحن را ترک نکردیم.




تاریخ انتشار : 20 شهریور 1392, 07:33



» اخبار مرتبط:

  • شجاع پوریان: او نقش جاسوس را هم داشت
  • راستگو طلبكار هم شد: من خائن نيستم!
  • راستگو از مجمع زنان اصلاح‌طلب هم اخراج شد
  • قالیباف از "بهشت" خداحافظی می کند؟
  • آینده سیاسی "دکترشجاع پوریان"به رفتن قالیباف از شهرداری بستگی دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود