مشروح اخبار


» اختصاص ۳۵ میلیارد ریال برای مرمت بازارچه بافت تاریخی دهدشت



مرحله اول بازارچه بافت تاریخی دهدشت شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش راک نیوز،مدیر بافت تاریخی شهر دهدشت گفت: بازار بافت شهر تاریخی این شهر  به طول  ۹۰۰ متر در حال بازسازی است که برای مرمت و احیای این بازارچه تاریخی امسال سه ملیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

اسفندیار اباب با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی این طرح اختصاص داده شد، افزود: در این دوره ۹ حجره از بازار تاریخی بلاد شاپور دهدشت مرمت، ساماندهی و بازسازی می‌شود.
اباب با اشاره به اینکه با احیای این بازارچه تاریخی شاهد رونق صنایع دستی ، صنعت گردشگری و همچنین رونق اقتصادی  و اشتغال در شهرستان کهگیلویه خواهیم بود، اضافه کرد: در مراحل اول و دوم بازسازی بازار تاریخی دهدشت تاکنون ۲۵ حجره احیا و مرمت شده و بر اساس برنامه ریزی‌های اجام شده مرحله اول بازار تاریخی بافت قدیم دهدشت با تکمیل و راه اندازی این ۲۵ حجره  شهریورماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی روند بازسای حجره‌ها در این طرح را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بازار بلاد شاپور در بافت تاریخی دهدشت در دوره صفویان ساخته شده و محل ترانزیت کالا از بنادر جنوب کشور به شمال و مرکز کشور و بلعکس بوده است.
عبدالرحمان فرزین نیا ناظر بازسازی طرح بازار بافت تاریخی دهدشت نیز گفت: در حال حاضر مقاوم‌سازی‌های پی‌های فرسوده و اجرای طاق تویزه ها، طاق کُلَنبو‌ها و نیز طاقچه‌های بازار، به شکل دقیق و منظم در حال بازآفرینی است. 



تاریخ انتشار : 25 تیر 1401, 07:53



» اخبار مرتبط:

  • مرمت و بازسازي کارونسراي بافت تاريخي دهدشت
  • پایگاه پژوهشی بلادشاپور در شهر دهدشت افتتاح شد+جزییات بیشتر
  • اقدامی دیگر جهت ساماندهی بلاد شاپور: نصب و راه اندازی شش برج نوری در بافت تاریخی دهدشت
  • آغاز فاز جدید مرمت امام‌زاده جابر در بافت تاریخی دهدشت
  • فرماندار کهگیلویه ; توسعه شهری دهدشت نیازمند احیا بافت تاریخی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟