مشروح اخبار


» وقتی کابل های روستای تنگ انار کوچ کردند!+عکس



اگرچه کابل های برق روستای تنگ انار پس از اهالی روستا کوچ کردند،ولی نه خبری از کوچ پاییزه آنها بود ونه خبری از روشنایی تا همین چند روز پیش..
به گزارش خبرنگار راک نیوز؛   شغل مردم روستای تنگ انار..

 

اگرچه کابل های برق روستای تنگ انار پس از اهالی روستا کوچ کردند،ولی نه خبری از کوچ پاییزه آنها بود ونه خبری از روشنایی تا همین چند روز پیش..
به گزارش خبرنگار راک نیوز؛   شغل مردم روستای تنگ انار دامداری می باشد که در فصول مختلف سال به ییلاق وقشلاق می روند ودر فصل تابستان  به علت کمبود علوفه در روستا به مناطق سردسیری کوچ می کنند وروستا خالی از سکنه می شود.

alt


براساس این گزارش، در تابستان سال 1390تمامی شبکه های برق این روستا توسط سارقین به سرقت رفته واهالی این روستا در طی این دوسال درتاریکی شب فرورفته اند. با درخواست مردم روستا وپیگیریهای مکرر بخشدار سرفاریاب همکاری واقدام اداره برق با  نصب ترانس برق ونصب شبکه برق جدید روشنایی مجدد به خانه های روستائیان برگردانده شد.

 مرتضی دانایی نیکو بخشدار سرفاریاب در بازدیدی که از شبکه گذاری برق روستای تنگ انار  داشت ،گفت:از فرماندار محترم شهرستان چرام ،رئیس اداره برق ومسؤل اتفاقات برق بخش سرفاریاب تقدیر وتشکر دارم که با پیگیریهای مکرر و همکاری لازم ،توانستند روستای تنگ انار را دوباره شبکه گذاری وروشنایی را به خانه های ساکنین برگردانند .
دانایی نیکو در بازدیدی که از روستای تنگ انار داشته اند از ساکنین روستا خواست که در فصولی از سال که قصد کوچ دارند روستا رابه طور کامل خالی از سکنه نگذارند ویک نفر به عنوان نگهبان در روستا انتخاب کنند تا از اسباب زندگیشان وشبکه های برق حفاظت کند تا مشکلی برای سرقت پیش نیاید ومردم با خیالی آسوده وراحت به زندگی خود بپردازند ودغدغه ای برای سرقت اموال خود در روستا نداشته باشند.
گفتنی است  روستای تنگ اناراز توابع بخش سرفاریاب که در فاصله 25 کیلومتری شهر سرفاریاب واقع شده است، دارای35 خانوار وتعدا180نفر جمعیت می باشد.سرفاریاب درنزدیکی شهرستان چرام ودرفاصله200کیلومتریازیاسوج مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.



تاریخ انتشار : 11 مهر 1392, 23:08



» اخبار مرتبط:

  • چیزی به ما گزارش نشده
  • معلم مدرسه روستایی سارق سیم‌های برق شد+عکس
  • برق ۳۵ روستا در ریگان قطع شد
  • هزاره سوم وفقدان برق در برخی روستاهای کهگیلویه
  • تلاش 17 اکيپ براي وصل مجدد برق سميرم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟