مشروح اخبار


» تخلف محرز برخی دفاتر طلاق دهدشت در اجرای صیغه طلاق



این مسئول در حوزه قضایی کهگیلویه، عدم دقت اولیه در انتخاب طرف مقابل را از جمله عوامل طلاق دانست و گفت: توقعات زیاد و تجمل‌گرایی از دیگر عوامل منجر به جدایی است.

کرمی از بیکاری و فقر به عنوان دیگر عوامل طلاق نام برد و افزود: سوء‌ظن...


مهرداد کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه اظهار داشت: در هفت ماهه اول سال 92 تعداد 54 فقره طلاق اعم از توافقی و درخواست زوجین در شهرستان صورت گرفته است.

رئیس دادگستری دهدشت آمار رسمی طلاق در مدت مشابه سال گذشته را 37 فقره عنوان کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ وی با بیان اینکه سه نوع آمار؛ رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی در ارائه طلاق وجود دارد اذعان داشت: آمار غیر رسمی مربوط به طلاق در سطح شهرستان فراتر از آمار رسمی است.

کرمی درباره آمار نیمه رسمی مربوط به طلاق، تخلفات دفاتر ازدواج و طلاق را متذکر شد و افزود: در این دفاتر بدون اخذ حکم قضایی اقدام به اجرای صیغه طلاق می‌کنند.

رئیس دادگستری دهدشت با بیان اینکه آمار نیمه رسمی طلاق بیشتر از آمار ثبت شده رسمی است ابراز داشت: اجرای صیغه طلاق بدون تشریفات قانونی در ارائه آمار طلاق دخیل است.

کرمی آمار غیر رسمی طلاق را نیز به این صورت بیان کرد که افراد به خاطر ترس از موارد قانونی اقدام به اجرای طلاق کرده و برای ثبت طلاق مراجعه نمی‌کنند.

این مسئول در حوزه قضایی کهگیلویه، عدم دقت اولیه در انتخاب طرف مقابل را از جمله عوامل طلاق دانست و گفت: توقعات زیاد و تجمل‌گرایی از دیگر عوامل منجر به جدایی است.

کرمی از بیکاری و فقر به عنوان دیگر عوامل طلاق نام برد و افزود: سوء‌ظن زوجین نسبت به هم‌دیگر نیز منجر به عدم سازش و در نهایت جدایی آنها می‌شود.

وی با اشاره به رواج طلاق توافقی ابراز داشت: برخی افراد به خیال خود طلاق توافقی را مایه افتخار می‌دانند و فکر می‌کنند با جدایی توافقی بار مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

به گفته رئیس دادگستری دهدشت در هفت ماهه نخست سال 91 تعداد 335 فقره پرونده دعاوی خانواده در دادگستری شهرستان وجود داشته و 187 فقره با تلاش شورای حل اختلاف منجر به سازش شده است.

کرمی آمار دعاوی خانواده در مدت مشابه سال 92 را 386 فقره عنوان و خاطرنشان کرد: 215 فقره نیز مصالحه شده است. فارس



تاریخ انتشار : 14 آبان 1392, 11:28



» اخبار مرتبط:

  • هشدار!! آمار طلاق در گچساران 14 درصد افزایش یافت
  • پیشنهاد تاسیس وزارتخانه ازدواج و طلاق
  • طلاق در فارس ساعتی شد/هر یک ساعت یک جدایی
  • ایران به رتبه چهارم "طلاق" رسید!
  • بوسیدن‌اسب منجر به ‌طلاق شد/عكس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟