مشروح اخبار


» سرقت اطلاعات شخصی دختر شیرازی از طریق ایمیل



به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛از شیراز، به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سیدموسی حسینی اظهار داشت: در این پرونده اطلاعات شخصی دختر دانشجویی از درون ایمیلش سرقت شده و بعد از هک آن، رمز و کلمه عبور وی در اختیار هکری قرار می‌گیرد که قصد سوءاستفاده و اخاذی از این دانشجو را داشته است.

وی ادامه داد: پس از اطلاع ماموران پلیس فتای استان فارس موضوع در دستور کار قرار گرفت و با بررسی جزئیات ایمیل‌ها، با انجام اقدامات اطلاعاتی و روش مهندسی اجتماعی، آی پی‌های مزاحم استخراج و ابتدا فردی به عنوان مظنون شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد هک ایمیل توسط این فرد که جوانی 25 ساله بود صورت نگرفته، در نتیجه تحقیقات بیشتر برای شناسایی هکر آغاز شد.

حسینی ادامه داد: در تحقیقات ماموران مشخص شد شاکی پس از مراجعه به کافی‌نت و وارد شدن به ایمیلش،‌ هنگام خروج فراموش می‌کند که از آن صفحه خارج شود و در نتیجه کاربر بعدی که متهم پرونده است، بعد از او پشت رایانه کافی‌نت نشسته و اطلاعات موجود در ایمیل وی را سرقت می‌کند.

وی بیان کرد: متهم با استفاده از اطلاعات موجود در آن ایمیل، برای شاکی مزاحمت ایجاد کرده و قصد اخاذی از وی را داشته است.

رئیس پلیس فتای استان فارس با اشاره به شناسایی و دستگیری این هکر گفت: در بازجویی‌های انجام شده از متهم، این جرم به انگیزه اخاذی از شاکی کشف شد.

حسینی در این مورد هشدار داد، کاربران باید توجه داشته باشند زمانی که به ایمیل یا اطلاعات حساب بانکی خود از طریق کافی‌نت اقدام می‌کنند احتمال سرقت اطلاعاتشان وجود دارد،‌ پس سعی کنند این‌گونه فعالیت‌ها را از طریق رایانه شخصی خود انجام دهند.




تاریخ انتشار : 21 آبان 1392, 12:40



» اخبار مرتبط:

  • چه کسانی تصاویر خصوصی دختر شیرازی را انتشار دادند؟
  • دستگیری هکر صفحه شخصی یک دختر در فضای مجازی
  • پیامک‌های عاشقانه‌ که۴۰ میلیون برای این دختر آب خورد!!
  • ماجرای تن‌فروشی دخترشیرازی در فیسبوک
  • خودکشی دانش آموز دختر در شیراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟