مشروح اخبار


» اشاره یک مداح به حضور نیروهای تکفیری در سوریه در محرم امسال



بکارگیری مضامین و موضوعات مرتبط با وقایع جاری کشور و جهان اسلام، از مواردی بود که امسال نیز در بین اشعار، مراثی و نوحه خوانی سید الشهداءعلیه السلام در هیئت دانشگاه امام صادق (ع) جایگاه ویژه ای پیدا کرد

به گزارش مشرق ، بکارگیری مضامین و موضوعات مرتبط با وقایع جاری کشور و جهان اسلام، از مواردی بود که امسال نیز در بین اشعار، مراثی و نوحه خوانی سید الشهداء علیه السلام، جایگاه ویژه ای پیدا کرد به نحوی که برخی از نوحه های اجرا شده در ایام دهه محرم، به صورت ویژه به موضوع حضور نیروهای تکفیری در سوریه و تهدید این کشور به عنوان یکی از استوانه های محور مقاومت در منطقه اختصاص یافت.

برجسته کردن جایگاه سوریه در محور مقاومت، شیعی و سنی نبودن ماهیت نبرد در سوریه و نقش امریکا و اسرائیل در فتنه شام از جمله مواردی بود که شاعران جوان و انقلابی را واداشت تا اشعاری با این مضامین را برای شب های محرم آماده کنند.

از میان نوحه های اجرا شده در ایام محرم، دو نوحه به زبان عربی را می توان برجسته ترین اجرا ها در زمینه فتنه شام و مقابله با تکفیری ها در این منطقه دانست.

نوحه "کلنا عباسک یازینب سلام الله علیهما" که شب تاسوعا توسط دکتر میثم مطیعی در هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق علیه السلام به اجرا در آمد، با شعر پر مضمون که توسط محسن رضوانی به زبان عربی سروده شده بود، به همین موضوع پرداخت




تاریخ انتشار : 24 آبان 1392, 23:57



» اخبار مرتبط:

  • استقبال از مداحی دو هم استانی در شیراز
  • آلبوم نوحه "زینب وار"به زبان لری منتشرمیشود
  • برگزاری مراسم دومین سالگرد شهدای مبارزه با پژاک با نوحه‌خوانی آهنگران
  • حال و هوای گناوه در محرم + تصاویر
  • برای شاعر «ای لشکر صاحب زمان»دعا کینم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود