مشروح اخبار


» چند میلیارد دلار پول‎ ایران در هند بلوکه شد؟



کارشناس میز هندوستان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 700 میلیون دلار کود اوره به هندوستان صادر شده است. alt download چند میلیارد دلار پول‎ ایران در هند بلوکه شد؟
به گزارش راک نیوز ، مراد نعمتی در گفت‎وگو با ایسنا در لرستان، افزود: در هفت ماهه امسال از مجموع 1.5 میلیارد دلار برنج وارد شده 1.2 میلیارد دلار آن مربوط به هندوستان بوده است.
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر تراز کشور 573 است و در سال گذشته دو میلیارد و 607 میلیون دلار صادرات و دو میلیارد و 34 میلیون دلار واردات داشتیم.
 
این کارشناس اضافه کرد: همچنین در نیمه نخست امسال 733 میلیون دلار صادرات کود اوره، 315 میلیون دلار صادرات متانول و 94 میلیون دلار صادرات روغنی صنعتی به هند داشتیم.
 
نعمتی با بیان اینکه تنها روزنه‎ای که برای تجارت با هندوستان وجود دارد تهاتر است، اظهار کرد: شرایط تحمیلی و ناخواسته تحریم روی کشور باعث شده که 10 میلیارد دلار از پول‎های کشور در هندوستان بلوکه شود و برای حل این مشکل باید پول نفت را به دلار بفروشیم و کالا صادر کنیم.
 
این کارشناس گفت: در طول هفت ماهه امسال دو برابر واردات داشتیم و در این بین سودی به برخی افراد می‎رسد که اصلاً توجهی به متضرر شدن تولید ندارند.



تاریخ انتشار : 27 آبان 1392, 10:04



» اخبار مرتبط:

  • کاهش 9 درصدی واردات در دو ماه نخست سال
  • پول صندوق توسعه ملی صرف خرید شیرینی شب عید شد
  • ممنوعیت صادرات سیمان ایران به عراق لغو شد
  • صادرات محصولات صنعتي فارس به 67 کشور جهان
  • 5 میلیون و 322 هزار دلار کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟