مشروح اخبار


» کاهش 9 درصدی واردات در دو ماه نخست سال



تازه‌ترین آمار مقدماتی گمرک ایران نشان می‌دهد که تراز بازرگانی خارجی کشور در دو ماه نخست امسال با کسری سه میلیارد و 751 میلیون دلاری مواجه شده و با وجود کاهش 9 درصدی، میزان واردات به دوبرابر صادرات غیرنفتی رسیده است.

 تا پایان اردیبهشت ماه امسال نزدیک به 4.5 میلیارد دلار کالای ایرانی به خارج کشور صادرشده در حالی‌که بالغ بر 8.2 میلیارد دلار کالای خارجی وارد کشور شده که به این ترتیب واردات،64.7 درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را به‌خود اختصاص داده است.

گمرک می‌گوید که متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی ایران بر مبنای دلار آمریکا با 8.4 درصد و متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی با19.9 درصد کاهش ارزش مواجه شده است. گزارش رسمی گمرک نشان می‌دهد که میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی در دوماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه پارسال از نظر وزنی2.7 درصد افزایش و از نظر ارزش شش درصد کاهش یافته است و 33.7 درصد از کل ارزش صادرات غیرنفتی به محصولات پتروشیمی اختصاص دارد. از سوی دیگر میزان واردات کشور در این مدت به نسبت مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی با 14 درصد افزایش و از نظر ارزشی با 9درصد کاهش مواجه شده است.




تاریخ انتشار : 4 تیر 1391, 12:48



» اخبار مرتبط:

  • فهرست گرانترین خودروهای وارداتی خردادماه
  • ممنوعیت صادرات سیمان ایران به عراق لغو شد
  • 5 میلیون و 322 هزار دلار کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
  • گمرک خبر داد : قاچاق ۱۵۶ درصد رشد كرد
  • افزایش 19 درصدی صادرات کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟