مشروح اخبار


» چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه الگوهای انتقال بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد تابع کشور است، بیان کرد: 68 درصد مبتلایان به ایدز بر اثر اعتیاد تزریقی دچار این بیماری مرگبار شده اند و رفتارهای جنسی مخاطره آمیز نیز به عنوان دومین راه عمده ابتلا به ایدز شناسایی شده است.
وی تعداد...


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 143 بیمار مبتلا به ایدز تاکنون در این استان شناسایی شده که همگی آنها تحت مراقبت هستند.

به گزارش راک نیوز ؛ رضا چمن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم بسیج همگانی برای کنترل بیماری خطرناک و مهلک ایدز در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

وی افزود: آمار بیماران مبتلا به ایدز شناسایی شده در کشور تا اوایل مهر امسال 27 هزار و 500 نفر بوده است.

چمن با اشاره به اینکه الگوهای انتقال بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد تابع کشور است، بیان کرد: 68 درصد مبتلایان به ایدز بر اثر اعتیاد تزریقی دچار این بیماری مرگبار شده اند و رفتارهای جنسی مخاطره آمیز نیز به عنوان دومین راه عمده ابتلا به ایدز شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: 90 درصد بیماران مبتلا به ایدز شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد معتاد تزریقی بوده و درصد اندکی نیز بر اثر رفتارهای جنسی به این بیماری مبتلا شده اند.

چمن میزان ابتلا به بیماری ایدز بر اثر خون و فرآورده های خونی را در کشور انگشت شمار خواند و عنوان کرد: کمتر از دو درصد مبتلایان نیز از راه مادر به کودک دچار این بیماری شده اند.

وی تغییر رویکرد ابتلا به بیماری ایدز در سال های اخیر را یک زنگ خطر برای سلامت عمومی خواند و ابراز داشت: بررسی ها نشان می دهد که الگوی انتقال این بیماری از اعتیاد تزریقی به سوی رفتارهای جنسی در حال تغییر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تدابیر لازم برای کنترل بیماری ایدز در استان را مبتنی بر توصیه های جهانی و منطقه ای دانست و افزود: پیشگیری مهمترین راه کنترل این بیماری مرگبار است.

چمن گفت: پیشگیری از اعتیاد، تعدیل رفتارهای مخاطره آمیز مصرف مواد مخدر و کنترل رفتارهای جنسی پرخطر در صدر راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز هستند.

وی آموزش، مشاوره و انجام آزمایش های تشخیصی را از سایر روش های کنترل ویروس HIV برشمرد.

چمن با اشاره به تدابیر حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بیماری ایدز در این استان، بیان کرد: سه مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه آماده خدمت رسانی رایگان به مراجعه کنندگان و بیماران بوده و تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز برای آموزش و انجام آزمایش های تشخیصی آمادگی دارند.

وی اظهار کرد: گروه های آسیب پذیر با مراجعه به این مراکز علاوه بر انجام آزمایش ها در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد سهیم باشند.

چمن عنوان کرد: آمار ناقلان شناسایی نشده ویروس HIV در کشور بالاتر از تعداد شناسایی شده بوده و به طور معمول از ضریب پنج برای تخمین آمارهای واقعی استفاده می شود.

9 تا 15 آذر هر سال به نام هفته مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.



تاریخ انتشار : 11 آذر 1392, 19:17



» اخبار مرتبط:

  • ایدزِ جدید در راه است
  • آمارهای قابل تامل «ایدز» در ایران
  • افزایش مبتلایان به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد
  • دختری که عمدا مردان را به ایدز مبتلا میکرد+عکس
  • شناسایی یک بیمار مبتلا به سل در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟