مشروح اخبار


» افزایش مبتلایان به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد



وی با انتقاد از برخی رویه های رسانه ها در پوشش خبرهای حوزه سلامت گفت: در رسانه ها بیشتر به مباحث درمانی پرداخته می شود تا مباحث زیربنایی و مبنایی سلامت، که انتظار می رود در رسانه ها بر آگاهی سازی بیشتر توجه شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش مبتلایان به ایدز در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال پیش خبر داد و گفت: تعداد افراد مبتلا به این بیماری 138نفر گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛   سید رشید غفاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به نقش رسانه در ارتقای سلامت جامعه بیان داشت: رسانه های برای ایفای نقش در بالا بردن سطح سواد بهداشتی خانواده ها بیش از پیش وارد گود شوند.
 

وی با انتقاد از برخی رویه های رسانه ها در پوشش خبرهای حوزه سلامت گفت: در رسانه ها بیشتر به مباحث درمانی پرداخته می شود تا مباحث زیربنایی و مبنایی سلامت، که انتظار می رود در رسانه ها بر آگاهی سازی بیشتر توجه شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به آمار خودکشی در استان بیان داشت: طبق آمار تا پایان سال 91 حدود 208 مورد خودکشی گزارش داده شد که 42 مورد آن موفق بود.


غفاری بیشترین نوع خودکشی در استان را خودکشی با سموم و داروها دانست و گفت: آمار خودکشی در استان بسیار بیشتر از این مورد است که به خاطر نگرانی خانواده ها از آبروی خود و یا ترس از پرداخت تمام هزینه های بیمارستان در صورت مشخص شدن خودکشی، آنها را از اعلام خودکشی باز می دارد.


وی به مهم ترین علل مرگ و میر در استان اشاره کرد و گفت: بیماری های قلبی و عروقی رتبه اول را در مرگ و میر استان و کشور دارند که مرگ به علت حوادث غیر عمدی و سرطان ها و تومور ها رتبه های دوم و سوم مرگ میر در استان را دارا می باشند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد مسئولان استان را 36 نفر عنوان کرد و گفت: این آمار 5.7 در صد هزار می باشد که قرار است تا ماه های آینده بیماری یابی فعال تری را در شناسایی این نوع بیماری داشته باشیم.


غفاری تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در استان را 138نفر عنوان داشت و گفت: این آمار در سال 90، حدود 115 نفر بودند که در سال 91 با 23 نفر افزایش به این مقدار رسیدند که نشان دهنده این امر است که باید بیش از پیش مراقب بود و بیماری ایدز را جدی تر بگیریم.


وی افزود: در سال گذشته انتقال این بیماری از راه روابط جنسی 6.5 درصد بود که به 13.5 درصد در سال جدید رسید و انتقال این بیماری از راه سرنگ نسبت به سال گذشته کمتر شده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بیمارانی که به تب مالت مبتلا هستند را 68 مورد در سال 91 عنوان کرد و گفت: حدود 16 درصد مردم روستایی و هفت درصد مردم شهری استان به پر فشار خونی مبتلا هستند.
 



تاریخ انتشار : 26 تیر 1392, 23:09



» اخبار مرتبط:

  • زنگ خطر افزایش آمار خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • آمارهای قابل تامل «ایدز» در ایران
  • آخرین خبرها از بیماری وبا در استان بوشهر
  • آمار بیماران خاص در کهگیلویه و بویراحمد/ بالاتر از میانگین کشوری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟