مشروح اخبار


» ناکامی قاچاقچیان در خروج کالای لوکس بجای لیفتراک مستعمل وماهواره بجای صابون



این تجهیزات با عنوان لوازم بهداشتی مانند صابون ،شامپو وجاروبرقی دریک دستگاه کانتینر 40 فوت جاسازی و به این گمرک ترانزیت شده بود که در کنترل با دستگاه ايکس ري مشخص شد بيش از يک سوم  اين کانتينر شامل کالا هايي هستند که در اظهار نامه ذکر نشده اند. وي افزود :پس از اسکن کانتینر توسط واحد ایکس ری و متعاقب آن بازرسی کانتینر موصوف بیش از 1600 ديش ماهواره...

کشف تجهيزات دريافت تصاوير ماهواره درگمرک شهيد رجايي بندرعباس مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس از کشف بیش از پنج هزارعدد تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره ای در این گمرک خبر داد.
 به گزارش راک نیوز؛  مهرداد جمال ارونقی مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس درگفتگو با خبرنگاران،گفت : این تجهیزات با عنوان لوازم بهداشتی مانند صابون ،شامپو وجاروبرقی دریک دستگاه کانتینر 40 فوت جاسازی و به این گمرک ترانزیت شده بود که در کنترل با دستگاه ايکس ري مشخص شد بيش از يک سوم  اين کانتينر شامل کالا هايي هستند که در اظهار نامه ذکر نشده اند. وي افزود :پس از اسکن کانتینر توسط واحد ایکس ری و متعاقب آن بازرسی کانتینر موصوف بیش از 1600 ديش ماهواره و 5000 ال ان بي ، سویچر و پایه مخصوص دیش گیرنده امواج ماهواره ای از اين کانتينر کشف شد.
 جوان ترین مدیرکل گمرک ایران افزود: این محموله از کشور امارات متحده عربی بارگیری و تحت رویه ترانزیت خارجی به مقصد کشور تاجیکستان در حال ادامه مسیر بود که درپی کشف آن، در این گمرک متوقف گردید.
مدير کل گمرک شهيد رجايي بندر عباس در ادامه از کشف 5 تن کالاي تجملي و لوکس که در 4 کانتينر حامل ليفتراک مستعمل به نحو ماهرانه ای جاسازی شده بود خبر داد و افزود: متعاقب ارزیابی اولیه و اجمالی صورت گرفته در درب خروج واردات گمرک شهید رجایی و مشکوک شدن به کالای اظهاری و وزن اظهارشده در گمرک ، کانتینرهای مربوطه به واحد X-RAY هدایت و پس از اسکن کانتینرها از ورود اين محموله قاچاق به داخل کشور جلوگيري شد.
 ارونقی افزود: هم اکنون کالاهای کشف شده به ظن قاچاق در انبار قضایی گمرک شهید رجایی نگهداری می شود. وي تصریح کرد:با توجه به تاکيدات آقای دکتر کرباسیان رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از فناوری های نوین و تجهیز اماکن گمرکی به ابزارهای پیشرفته جهت افزایش کارایی و بهبود انجام تشریفات گمرکی، از ابتدای ماه جاری با راه اندازی دستگاه ایکس ری در این گمرک بصورت فعال ،علی الخصوص در کنترل کالاهای تحت رویه ترانزیت این گمرک و مطابقت کالای مربوط به اظهارنامه های اظهارشده و محتوای کانتینرها ، امکان اظهار خلاف و متعاقب آن قاچاق کالا کاهش یافته است.
مدير کل بزرگ ترین گمرک تجاری کشور گفت :اکثرکالاهاي ترانزيت داخلي و خارجي از گمرک شهيد رجايي با دستگاه ايکس ري کنترل ميشود و با توجه به مقرون به صرفه بودن استفاده از اين دستگاه و عدم نياز به ارزيابي فيزيکي وهمچنين تسريع در کار به طوريکه اسکن هر کانتينر به طور متوسط 2 دقيقه طول مي کشد در پي آن هستيم ضمن کسب دستور لازم ازگمرک ایران ، در بخش  واردات قطعي نيز از ازابزار کنترلی ايکس ري استفاده شود.
 ارونقي افزود : با استفاده از دستگاه ایکس ری ، بار کانتینر بدون تخلیه و به کمک یک نرم افزار رایانه ای اسکن و در صورت مطابقت با پرونده های اظهار شده اجازه خروج داده می شود. وي در پايان خاطر نشان کرد:گمرکات بازرگان، آستارا و دوغارون نيز به دستگاه ايکس ري مجهز هستند که طبق دستور رییس کل گمرک ایران مقرر گردیده است گمرکات مجهزبه این دستگاهها ،به زودی بصورت برخط (آنلاین) درخصوص انتقال تصاویر، باهم در ارتباط باشند.



تاریخ انتشار : 24 آذر 1392, 11:22



» اخبار مرتبط:

  • کشف 800 هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • ترخیص شبانه روزی4700 تن دارو و کره از گمرک رجایی
  • ترخیص دارو در کمتر از 2 ساعت در گمرک بندرعباس
  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟