مشروح اخبار


» از سیاسی‌کاری در حوزه هنر تا نگرانی از محوشدن لهجه لری+تصاویر



 نشست هم اندیشی هنرمندان حوزه هنری استان با معاون سیاسی و امنیتی برگزار شد.این نشست با حضور دکتر فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان و پارسیان نژاد رئیس حوزه هنری، با جمعی از پیشکسوتان، اصحاب رسانه، پژوهشگران، هنرمندان و مسئولین واحدهای هنری حوزه هنری استان در...

 

نشست هم اندیشی هنرمندان حوزه هنری استان با معاون سیاسی و امنیتی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛   این نشست با حضور دکتر فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان و پارسیان نژاد رئیس حوزه هنری، با جمعی از پیشکسوتان، اصحاب رسانه، پژوهشگران، هنرمندان و مسئولین واحدهای هنری حوزه هنری استان در محل دارالقرآن کریم استان برگزار شد.

در این نشست صمیمی هنرمندان استان در رشته های موسیقی، فیلم، عکس، تجسمی، تئاتر، ادبیات پایداری، پژوهشگران و ..  به بیان مشکلات عرصه فرهنگ و هنری استان پرداختند و فرصتها و تهدیدهای پیش رو را تبیین کردند.

بی‌توجهی به آداب و رسوم و داشته‌ها و تاریخ استان، کمبود اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی و بی‌توجهی سایر دستگاه‌ها به امور فرهنگی و پرداخت نکردن نیم درصد اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر، کمبود اماکن فرهنگی، لزوم حمایت از پژوهش و .. از جمله مسائلی بود که هنرمندان بیان کردند.

در این مراسم همچنین رضا پارسیان نژاد رئیس حوزه هنری و دکتر محمدی معاون سیاسی و امنیتی استان مطالبی را پیرامون مباحث مطرح شده بیان کردند.

 

هنرمندان توجه به کارها و اقدامات زودگذر فرهنگی را یکی از نقاط ضعف در حوزه فرهنگ و هنر استان برشمردند و بیشتر آن‌ها بر این باور بودند که با چنین رویکردی در آینده باید منتظر کارهای بی‌محتوا بود.

بی‌توجهی به آداب و رسوم و داشته‌ها و تاریخ استان از دیگر دغدغه‌های هنرمندان استان در این اتاق فکر بود. همچنین هنرمندان نگران محو لهجه لری در سال‌های آینده با حفظ روند کنونی بودند.

در حوزه رسانه نیز دغدغه اصحاب رسانه این بود که مسئولان برای کمک به رشد و توسعه استان برای حرفه‌ای شدن رسانه‌ها بیش از گذشته همت به خرج دهند.


alt


alt


alt


alt



تاریخ انتشار : 27 آذر 1392, 00:42



» اخبار مرتبط:

  • کاست 4 طنز علیجانی در یاسوج رونمایی شد
  • جشن سالگرد پیروزی انقلاب از سوی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در شهر باشت برگزار شد.
  • نشست اتاق فکر دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • اولویت ارشاد درسال92 برگزاری کارگاه های آموزشی است
  • برخی دستگاه‌ها بار مسئولیت فرهنگی را بر دوش حوزه هنری می‌اندازند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟