مشروح اخبار


» 4.5ساعت تلاش مأموران هلال‌احمر برای نجات مادر باردار و فرزندگرفتار در برف



مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر این استان به مادر باردار و فرزندش در یک عملیات سنگین امدادی 4.5 ساعته خبر داد.

مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر این استان به مادر باردار و فرزندش در یک عملیات سنگین امدادی 4.5 ساعته خبر داد.

 به گزارش راک نیوز ؛ مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  در یاسوج اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد عصر شنبه جان مادر باردار و فرزندش را از خطر جدی مرگ نجات دادند.

وی ادامه داد: ساعت 4.5 عصر دیروز به ما خبر دادند که در روستای ده‌کهنه از توابع سادات محمودی و در روستایی که راه آن کاملاً زیر پوشش برف قرار گرفته مادر بارداری در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

این مسئول امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راه روستا چنان وضعیتی داشت که هیچ امکانی برای دسترسی به پزشک نداشتند و تقریباً همه اطرافیان قطع امید کرده بودند.

وی گفت: بلافاصله با اطلاع از این وضعیت، اکیپ امدادی خود را که شامل پرستار و ماما بود به همراه یک دستگاه آمبولانس روانه منطقه کردیم.

مثنوی به اقدامات جانبی اشاره کرد و افزود: با هماهنگی که با فرماندار دنا و راه و شهرسازی آن شهرستان داشتیم، اکیپ راه و شهرسازی با خودروهای برف‌روب خود وارد عملیات امدادی شدند و توانستند راه را با مشقت فراوان بازگشایی کنند.

این مسئول گفت: امدادگران ما لحظه‌ای بر بالین این مادر و فرزند حاضر شدند که بنا به گفته مادر قبل از امدادرسانی، دیگر امیدی به زنده ماندن هر دو وجود نداشت.

مثنوی از کمک به زایمان موفق این مادر توسط تیم امدادی گفت و افزود: کودک به دلیل مشکلات تنفسی به آمبولانس برای استفاده از اکسیژن منتقل شد.

وی در ادامه گفت: سپس مادر و کودک به یاسوج و بیمارستان امام سجاد منتقل شدند که ساعاتی پیش دوباره با همراهی تیم امدادی به سلامت راهی روستای خود در منطقه سادات محمودی شدند.

مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که در بارش‌های اخیر چه تعداد افراد مورد امدادرسانی هلال‌احمر قرار گرفتند از آمار رهاسازی هزار و 200 نفره و نجات در برف توسط هلال‌احمر طی سه بارش اخیر خبر داد.فارس



تاریخ انتشار : 22 دی 1392, 07:56



» اخبار مرتبط:

  • آشتی کلنگ و زمین گچساران/کلنگ‌زنی ساختمان امدادی هلال احمر گچساران
  • مدیرکل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • اجساد خانواده گرفتارشده در سیلاب پیداشدند
  • تولد هفتمین نوزاد در آمبولانس‌های 115 کهگیلویه و بویراحمد
  • نجات جان یک زن عشایر توسط جوانان هلال احمر ممسنی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟