مشروح اخبار


» تعرفه واردات خودرو کاهش می یابد



مسعود کرباسیان در حاشیه همایش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در کمیسیون ویژه ای بررسی شده است و امیدواریم در چند روز آینده به تصویب برسد.


کرباسیان افزود: سعی کرده ایم ورود خودروهای


مسعود کرباسیان در حاشیه همایش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در کمیسیون ویژه ای بررسی شده است و امیدواریم در چند روز آینده به تصویب برسد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ؛ کرباسیان افزود: سعی کرده ایم ورود خودروهای گذر موقت به کشور نیز به حداقل برسد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره نحوه ورود خودروهای خارجی به کشور گفت: واردات خودرو تابع گروه 10 کالایی است و با توجه به مقررات جدید که احتمالاً در دولت به تصویب برسد با همین روال قبلی واردات ادامه می یابد.

کرباسیان همچنین درباره تصمیمات برای اولویت این گروه و نحوه ورود این کالاها افزود: این طرح در دولت مطرح شده است و امیدواریم ظرف یک هفته آینده در این باره تصمیم گیری شود.

وی گفت: وزارتخانه ها و دستگاه ها نظرات خود را در این زمینه اعلام کرده اند و سخنان کارشناسی درباره حقوق و سود کالا انجام شده است و به نظر می رسد در دستور کار دولت قرار گرفته است و به زودی به آن رسیدگی می شود.

کرباسیان درباره اینکه چرا از مبادی رسمی کشور قاچاق صورت می گیرد، افزود: این که کالای قاچاق به صورت عیان از مبادی رسمی وارد شود صحت ندارد و بیشتر تخلف و تقلب در اسناد کالا است و هیچ گونه قاچاق کالا در مبادی رسمی به گونه ای که اعلام شده است؛ نداریم.

وی گفت: ممکن است فردی برای اینکه تعرفه کمتری بپردازد در اعلام نوع کالا تقلب کند که برای جلوگیری از این نوع تخلف نیز اظهار از راه دور را طراحی کرده ایم.

رئیس کل گمرک کشور درباره پرونده های مطرح شده از گمرک در قوه قضائیه افزود: عمده پرونده مطرح شده تخلف در گمرک بوشهر است که از هفت سال قبل آغاز شده است و در این پرونده متخلفان اقدام به جعل فیش بانکی کرده بودند.



تاریخ انتشار : 24 دی 1392, 15:08



» اخبار مرتبط:

  • نرخ تعرفه "واردات خودرو" تا چند روز آينده مشخص می‌شود
  • واکنش مسعود کرباسیان به حاشیه سازی علیه گمرک/پرونده‌های فساد در گمرک مربوط به دولت قبل است
  • بحث قاچاق از طریق گمرک در حد شوخی است /ثابت کند کدام کالای قاچاقی از گمرک وارد شده است.
  • احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو
  • جزئیات فساد مالی 90میلیاردی در گمرک بوشهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟