مشروح اخبار


» درخواست رئيس قوه قضائيه از سپاه و وزارت اطلاعات



 آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تبريک سالروز ميلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فرا رسيدن هفته وحدت تأکيد کرد: جريان‌هاي 

رئيس قوه قضائيه گفت: از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مي‌خواهيم که در برابر خطر ورود جريان‌هاي تکفيري به کشور هوشيار باشند و ديدگاههاي تکفيري را به هيچ وجه از جنس اختلاف نظر مذاهب اسلامي تلقي نکنند، بلکه برخوردي متناسب با ماهيت ضدامنيتي اين جريان‌ها در پيش بگيرند.
به گزارش مهر، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تبريک سالروز ميلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فرا رسيدن هفته وحدت تأکيد کرد: جريان‌هاي تکفيري همچون موريانه"وحدت اسلامي" را از درون مي‌خورند. رئيس دستگاه قضا نقش غرب در شکل‌گيري وهابيت را از"مسلمات تاريخي" دانست و افزود: جريان‌هاي تکفيري و سلفي هيچ ربطي به اسلام و اعتقادات برادران اهل سنت ندارند، بلکه فرقه‌هايي ساخته و پرداخته غرب براي تضعيف جوامع اسلامي هستند. آيت الله آملي لاريجاني تصريح کرد: از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مي‌خواهيم که در برابر خطر ورود جريان‌هاي تکفيري به کشور هوشيار باشند و ديدگاه‌هاي تکفيري را به هيچ وجه از جنس اختلاف نظر مذاهب اسلامي تلقي نکنند، بلکه برخوردي متناسب با ماهيت ضدامنيتي اين جريان‌ها در پيش بگيرند. رئيس قوه قضاييه در ادامه با يادآوري رساله‌هاي فراواني که به قلم بزرگان اهل سنت در مخالفت با ديدگاه‌هاي محمد بن عبدالوهاب بنيان‌گذار جريان‌هاي تکفيري در جهان اسلام، نوشته شده است اظهار کرد: از هموطنان اهل سنت نيز انتظار داريم که جريان‌هاي تکفيري را از خود طرد کنند و اجازه ندهند اين جريانات استعماري و فاسد به کشور نفوذ کنند. آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه شيعه و سني در ايران سال‌هاست که با آرامش در کنار هم زندگي مي‌کنند افزود: با اينکه مطابق قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي، مذهب رسمي کشور شيعه اثني عشري است، نه‌تنها برادران اهل سنت بلکه ديگر اقليت‌هاي ديني نيز در پناه نظام اسلامي در امنيت به سر مي‌برند و آزادانه فعاليت مي‌کنند. رئيس دستگاه قضا با توجه به وضع کنوني جهان و آنچه در کشورهاي اسلامي از جمله سوريه، عراق، افغانستان مي‌گذرد، اختلاف افکني را «بزرگترين ظلم» به مسلمانان دانست و تصريح کرد: بي‌گمان در ميان مذاهب گوناگون اسلامي اختلاف نظر وجود دارد اما ميزان مشترکات بسيار بيشتر است و افزون بر اين واضح است که اختلافات در عقيده هرگز نبايد تبديل به دشمني شود.آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش پيامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را «بهترين وسيله براي قرب الي‌الحق» خواند و خاطر نشان کرد: توسل به پيامبر در آيات قرآن مورد توجه قرار گرفته و حتي مي‌توان گفت به اين عمل توصيه شده است.رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه پيامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بيانگر ارزش‌هاي عالي انساني هستند گفت: اگر مسلمانان به خود بيايند و به معارف قرآني و سيره اهل بيت رجوع کنند خودکفا مي‌شوند و مي‌توانند روي پاي خود بايستند.رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر اينکه وحدت اسلامي نيز راهکاري براي تحقق مفهوم اين آيه مبني بر برتري اهل ايمان است، تأکيد کرد: مومنان با يکديگر اختلاف ندارند، بلکه اختلافات از هواي نفس ناشي مي‌شود. آيت الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنانش با توجه به مرگ آريل شارون، نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي و عامل کشتار فلسطينيان در اردوگاه‌هاي صبرا و شتيلا گفت: قصاب صبرا و شتيلا را همه دنيا مي‌شناسند اما نکته تأسف برانگيز مرثيه سرايي سران کشورهاي غربي پس از به هلاکت رسيدن اين جنايتکار است. رئيس دستگاه قضا افزود: آيا معني حقوق بشر غربي اين است که از شخصي که بايد در دادگاه به اتهام جنايت عليه بشريت محاکمه شود تجليل کنند؟ اين مرثيه سرايي نشان مي‌دهد که ادعاي حقوق بشر غرب دروغي بيش نيست و ما از اين نگاه متناقض و ابزاري به حقوق بشر ابراز تأسف مي‌کنيم.



تاریخ انتشار : 26 دی 1392, 01:26



» اخبار مرتبط:

  • محاكمه عاملان مرگ ستار بهشتي
  • به دستور رهبري سکوت کردم
  • مگر روساي جمهور قبلي زندان مي‌رفتند؟
  • نظرلاريجاني درباره ممنوع الخروجي خاتمي
  • هشدارآيت الله مکارم شيرازي درباره سياسي کردن مجالس عاشورا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟