مشروح اخبار


» نظرلاريجاني درباره ممنوع الخروجي خاتمي



علي لاريجاني، به تغيرسياست‌هاي ايران اشاره مي‌کند ودر مقابل اين پرسش که آيا احمدي نژاد نمي‌خواست پرونده اتمي ايران حل شود و اکنون حسن روحاني مي‌خواهد؟ پاسخ مي‌دهد: آنها...

روزنامه لوموند در ژنو سوئيس گفت وگويي انجام داده است با علي لاريجاني- رئيس مجلس شوراي اسلامي.
به گزارش راک نیوز؛ علي لاريجاني، به تغيرسياست‌هاي ايران اشاره مي‌کند ودر مقابل اين پرسش که آيا احمدي نژاد نمي‌خواست پرونده اتمي ايران حل شود و اکنون حسن روحاني مي‌خواهد؟ پاسخ مي‌دهد: آنها هم مي‌خواستند ولي تاکيتک‌ها فرق مي‌کند، آقاي روحاني پرونده را خوب مي‌شناسد. علي لاريجاني مي‌پذيرد که تحريم‌ها تا اين اندازه نبوده است و مي‌گويد: در آن دوره اين همه تحريم به ما تحميل نکرده بودند.
به نوشته لوموند، علي لاريجاني، به هيچ يک از پرسش‌هاي خبرنگارلوموند، درمورد آزادي احتمالي ميرحسين موسوي و مهدي کروبي، آينده برنامه‌هاي هسته اي، چگونه ايران مذاکرات را پيش خواهد برد پاسخ روشن و قابل توجه براي غربي‌ها ارائه نمي‌کند.
در مورد چرائي ممنوعيت سيد محمد خاتمي از خروج مي‌گويد: من فکر مي‌کنم که دولت احمدي نژاد در برخي موارد عادات بدي داشت که اين هم يکي ازآنها بود و فکر مي‌کنم که اين مسئله به آساني قابل حل است.
علي لاريجاني، درمورد سپاه پاسداران مي‌گويد: در مورد نقش سپاه در اقتصاد ايران اغراق شده است، سپاه پاسداران داراي فن آوري‌ هست که مي‌تواند تونل بکند و در آن لوله نفت و لوله گاز کار گذارد ولي ما پتروشيمي داريم، ذوب آهن داريم که آنها با آن رابطه‌اي ندارند.
علي لاريجاني مي‌افزايد: ما ازسپاهيان مي‌خواهيم که به اقتصاد رقابتي لطمه وارد نکنند.درباره نقش و نفوذ سپاه پاسداران در سياست در جمهوري اسلامي، علي لاريجاني مي‌گويد: آنها در سياست دخالت نمي‌کنند، آنها تنها به دادن مشورت به ما بسنده مي‌کنند. خبرنگار از لاريجاني مي‌پرسد: پس چگونه بود که فرمانده سپاه پاسداران تماس تلفني روحاني با اوباما را مورد انتقاد قرارداد؟ لاريجاني مي‌گويد که سخنان فرمانده سپاه، نشان دهنده حسن نيت وي بوده است. درمورد اقدامات رئيس جمهوري، لاريجاني مي‌افزايد: درسنت ما هرگاه پدري درامور فرزند خود دخالت کند آنرا به تحقير فرزند تعبير نمي‌کنيم بلکه آنرا به پاي نيت خوش براي فرزند مي‌گذاريم.انتخاب



تاریخ انتشار : 20 مهر 1392, 03:06



» اخبار مرتبط:

  • حب آقاي لاريجاني در دل ما جا نمي‌گيرد
  • نامه احمدي نژاد به لاريجاني
  • پيشنهاد لاريجاني درباره رفع حصر
  • احتمال نامزدي "مشايي" در انتخابات آتي
  • درخواست رئيس قوه قضائيه از سپاه و وزارت اطلاعات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟