مشروح اخبار


» گزارشی دلنشین از یک خانواده روستایی با چهار پسر دانشجوی دکترا و پزشکی



این مرد روستایی هر چند خودش نتوانسته مدارج علمی بالایی دست یابد و مدرک سیکل دارد اما موفق شده است با نان حلالی که از کشاورزی و دامداری در آورده در یک خانواده روستای 4 فرزند نخبه را تحویل جامعه دهد.

به گزارش راک نیوز ؛  نسل های گذشته به خوبی به یاد دارند که درس خواندن در روستاها در قبل از انقلاب یک آرزوی دست نیافتنی بود. موضوع ادامه تحصیل حتی برای شهروندان غیر پایتخت نشین و معدود کلان شهرها نیز با مصائب و مشکلات زیادی روبرو بود. یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران گسترش چرخه آموزش و پرورش تا سطوح پائین جامعه است. به گونه ای که فرزندان ایران اسلامی در دورافتاده ترین نقاط کشور براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی از این حق بهره مند هستند.

محمد منصوری کشاورز اهل نوایگان داراب است که هر چند خودش نتوانسته مدارج علمی بالایی دست یابد و مدرک سیکل دارد اما موفق شده است با نان حلالی که از کشاورزی و دامداری در آورده در یک خانواده روستای 4 فرزند نخبه را تحویل جامعه دهد.

داراب آنلاین درباره این خانواده نوشته است: فرزند اول این پدر 49 ساله، یاسر منصوری متولد سال 1364 است. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای نوایگان تمام کرد و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه در مدرسه نمونه دولتی امام حسن مجتبی(ع) داراب که شبانه روزی است پذیرفته شد.

وی در سال 83 بلافاصله پس از اتمام دوره پیش دانشگاهی در این دبیرستان با شرکت در کنکور موفق به پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهی شد و سال 87 با مدرک کارشناسی در این رشته از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرد و در مهرماه همان سال با کسب رتبه 16 کشوری وارد مقطع کارشناسی ارشد شد.

 

 وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ژنتیک انسانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفت و پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد از مهر 89 به عنوان هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا مشغول تدریس و پژوهش شد.

یاسر منصوری، دانشجوی ترم اول دکتری ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

این جوان تحصیل کرده دارابی همزمان با کار در سمت هیئت علمی در رشته کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد و در حال حاضر دانشجوی ترم دوم است. اما این پایان تحصیلات یاسر نبود، او در آبان ماه امسال در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت کرد و در حال حاضر دانشجوی ترم اول دکتری ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

بهنام منصوری، دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

فرزند دوم خانواده بهنام منصوری متولد سال 1367 است او نیز همچون برادرش در دبیرستان امام حسن مجتبی (ع) تحصیل کرد و در سال 85 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم پذیرفته شد. وی در حال حاضر دانشجوی ترم آخر پزشکی می باشند.

alt

احسان منصوری، دانشجوی ترم آخر دکتری داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

فرزند سوم خانواده احسان منصوری متولد سال 1369 نیز تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای نوایگان سپری کرده و دیپلم خود را سال 1387 از مدرسه نمونه دولتی امام حسن مجتبی (ع) دریافت کرد و همان سال در رشته دکتری داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد. وی نیز در حال حاضر دانشجوی ترم آخر است.

حسین منصوری، دانشجوی ترم چهارم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

فرزند آخر خانواده منصوری، حسین نام دارد که متولد سال 1372 و پس از اتمام دوران ابتدایی در نوایگان، تحصیلات دوره راهنمایی خود را در مدرسه نمونه دولتی استهبان گذراند. حسین دیپلم خود را سال 1391 از دبیرستان امام حسن مجتبی دریافت کرد و همان سال با کسب رتبه 216 منطقه 2 در اولین انتخاب خود یعنی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد. وی در حال حاضر دانشجوی ترم 4 است.

یاسر فرزند ارشد این خانواده به در خصوص موفقیت خود و برادرانش به داراب آنلاین گفت: موفقیت خود و برادرانم را لطف و مرحمت خداوند متعال می دانم. در این مسیر، رهنمود های حکیمانه پدر عزیزم و دعای خیر مادر مهربانم، که با صبر و بردباری در تمام طول زندگی همراه ما بوده است را بسیار مهم و تاثیر گذار می دانم.

وی تاکید کرد: در طول دوران تحصیل از هیچ گونه کلاس خصوصی و وسایل کمک آموزشی استفاده نکرده ایم و تنها منبع مورد استفاده ما کتاب بوده است.

این دانشجوی دکترای ژنتیک در پایان با افتخار اعلام کرد: من و  هر سه برادرم از مدرسه تا دانشگاه در طول دوران تحصیل در روزهای تعطیل و وقت های آزاد در باغداری و کشاورزی به پدرم کمک می کردیم.



تاریخ انتشار : 14 بهمن 1392, 14:09



» اخبار مرتبط:

  • خودکشی یک دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی
  • اضافه شدن 17 رشته تحصیلی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • مرگ مشکوک یک دانشجوی پرستاری در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی
  • دانشگاه یاسوج جذب می‌کند/ دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر
  • جزئیات پذیرش دانشجوی پولی در پزشکی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟