مشروح اخبار


» توقف محموله ای ازبیلهر به مقصد کردستان!



مسئول روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دیروز در پی دستور مقامات قضایی استان، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی با هوشیاری اقدام به توقف یک دستگاه خودروی سایپا در محور یاسوج به گچساران کردند.

نظری عنوان کرد: از این خودرو...


گونه‌های کوهی و مرتعی گیاهی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سوء ‌استفاده برخی از سودجویان و مخربین منابع طبیعی در حال انقراض است. 

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛ مسئول روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دیروز در پی دستور مقامات قضایی استان، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی با هوشیاری اقدام به توقف یک دستگاه خودروی سایپا در محور یاسوج به گچساران کردند.

نظری عنوان کرد: از این خودرو 16 هزار بوته گونه‌ بیلهر که از مناطق ییلاقی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط سودجویان برداشت شده بود و قصد داشتند این‌ محموله را به سمت استان کردستان ببرند، کشف و ضبط شد.

این مسئول ابراز داشت: با اقدام خوب مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، سودجویان و مخربین منابع طبیعی پس از دستگیری به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: از اول اسفند 92 مأموران و کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی استان با 35 اکیپ سیار و ثابت در گلوگاه‌ها و مناطق مهم استان مستقر شدند.

نظری ابراز داشت: با استقرا خوب مأموران یگان حفاظت در این مدت تعداد 36 دستگاه خودرو توقیف و سودجویانی که قصد تخریب منابع طبیعی این استان را داشتند به مقامات قضایی ارجاع داده شدند.

نظری، با اشاره به گونه‌های گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: از جمله این گونه‌ها بیلهر، جاشیر و آنقوزه است که در گذشته رویشگاه اصلی آن‌ها در استان ‌به ‌ویژه مناطق سردسیری و دامنه‌های کوه دنا بود، در حالی‌که امروزه با ریشه‌کنی آن‌ها شاهد انقراض گونه‌های نادر گیاهی هستیم.

مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کرفس به‌ عنوان یکی از گونه‌های گیاهی منقرض شده در این استان یاد کرد و افزود: در گذشته رویشگاه اصلی این گیاه استان کهگیلویه و بویراحمد بود که به دلیل استفاده بیش از اندازه از این‌ گونه گیاهی در مصارف خوراکی، اکنون تنها در منطقه کوه دل‌افروز بهمئی و با حمایت منابع طبیعی مقدار کمی از این گونه موجود است.

وی خاطرنشان کرد: گونه‌ی بیلهر که بیشتر باید مورد مصرف خوراک دام قرار بگیرد توسط برخی افراد متخلف و سودجو برداشت می‌شود و یگان حفاظت منابع طبیعی با تلاش شبانه‌روزی جلوی مخربین طبیعت را خواهد گرفت.



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1393, 11:41



» اخبار مرتبط:

  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • تلاش 5 ساعته برای نجات کودک 8 ساله ناپدید شده در کوه دنا
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • راه‌آهن با 3 غايب برابر پرسپوليس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟