مشروح اخبار


» هشداریک مقام مسئول :خانواده‌ها و دختران جوان گچسارانی فریب دعانویسان شیاد را نخورند



وی با اشاره به توزیع سبد کالا و اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: پرونده دولت را در توزیع سبد کلای حمایتی به مردم پرونده‌ای موفق ندیدم زیرا در این امر سبد کالا به بسیاری از جامعه هدف «اقشار آسیب‌پذیر» تعلق نگرفت.


امام جمعه موقت گچساران گفت: بعضی افراد شیاد با عنوان دعانویس اقدام به سوءاستفاده از خانواده‌ها و دختران جوان می‌کنند که خانواده‌‌ها باید در این زمینه هوشیار بوده و فریب این افراد را نخورند.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز؛ حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر دیروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و پرهیز از گناهان و نافرمانی‌ خداوند اظهار کرد: انسان‌های متقی همواره مورد لطف و مرحمت درگاه خداوند متعال قرار داشته و در دنیا و آخرت سعادتمند هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که یک مسلمان و مؤمن واقعی باید دارای زندگی عزت‌مند باشد با تشریح اصول و راه‌های کسب عزت یک انسان در زندگی افزود: نخستین اصل برای رسیدن یک انسان به زندگی عزت‌مند بندگی خداوند سبحان است.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: دوری از معصیت‌ و نافرمانی از خداوند، و پذیرش مسئولیت به اندازه توانایی و ظرفیت یک انسان توسط وی از دیگر راه‌های دست یافتن به یک زندگی عزت‌مند است.

دولت در توزیع سبد کالا موفق عمل نکرد

خواجه‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران با اشاره به توزیع سبد کالا و اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: پرونده دولت را در توزیع سبد کلای حمایتی به مردم پرونده‌ای موفق ندیدم زیرا در این امر سبد کالا به بسیاری از جامعه هدف «اقشار آسیب‌پذیر» تعلق نگرفت.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: در این زمینه دو ایراد در امر اطلاع‌رسانی و اقتصادی به دولت وارد است.

ضعف اطلاع‌رسانی و لحاظ نکردن تولید اشکالات مهم دولت

خواجه‌زاده عدم اطلاع‌رسانی شفاف دولت در خصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را از نقاط ضعف دولت دانست و بیان کرد: با وجود این‌که دولت بحث چک کردن حساب‌های افراد را غیرواقعی عنوان کرد اما عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه سبب خالی کردن حساب‌های مردم از بانک‌ها و ضربه به اقتصاد کشور شد.

وی جریمه کردن مردم در صورت دادن اطلاعات اشتباه را خلاف و ناسازگار با شعارهای امل انقلاب مبنی بر اعتماد به مردم دانست.

امام جمعه موقت گچساران نادیده گرفتن بحث تولید در استفاده دولت از جمع‌آوری یارانه‌های انصرافی را دیگر اشکال دولت برشمرد و عنوان کرد: دولت اعلام کرده که یارانه‌های انصرافی را در زمینه بیمه و بهداشت و درمان مصرف خواهد کرد که این امر نیز به اقتصاد ضربه وارد می کند.

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده دعانویسی در گچساران و سوءاستفاده شیادان از دختران جوان متذکر شد: اخیرا عده‌ای با مراجعه از سوءاستفاده بعضی افراد شیاد با عنوان دعانویس برای باز شدن بخت دختران جوان که در میان آنها دختران دانشجو نیز دیده شده است از این پدیده خطرناک و شوم شکایت کرد‌ه‌اند.

اسلام با پدیده دعانویسی موافق نیست

وی پدیده دعانویسی را هشداری بسیار جدی برای خانواده‌ها و دختران جوان عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست در این زمینه فریب این افراد شیاد را نخورند.

خواجه‌زاده با نقل حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص اعتماد به دعانویسان اظهار کرد: پیامبر(ص) فرموده‌اند کسانی که به دعاهای افراد مدعی دعانویسی برای برطرف شدن مشکلات خود پناه برده و آنها را می‌پذیرند، کافر به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) در گچساران از مسئولان خواست تا در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

خواجه‌زاده با بیان این‌که به نظر می‌رسد روند پیگیری و برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) کند شده است، گفت: برگزاری این کنگره و لحاظ شدن حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) به عنوان چهارمین حرم رضوی در کشور گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران خواهد بود.



تاریخ انتشار : 23 فروردین 1393, 03:17



» اخبار مرتبط:

  • مراسم تشییع امام جمعه سابق گچساران آغاز شد
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟