مشروح اخبار


» حضور محسن رضایی در مراسم سالگرد شهیدی از "چین"



محسن رضایی گفت: چند‌ بار روده آن شهید بزرگوار بر اثر ترکش مورد جراحی قرار گرفت و مجبور بود پس از هر عملیات به دلیل شدت جراحات قبلی و همچنین جراحات جدید در کنار خود در سنگر به کار درمانی بپردازد. 

خاطراتی شنیدنی از شهید یزدانپناه قائم‌مقام گردان یدالله
یزدان‌پناه سردار شهیدی که در جنگ با خود بیمارستان حمل می‌کرد

بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید نورالله یزدان‌پناه در حالی برگزار شد که خاطرات به یاد ماندنی از این شهید والامقام برای نخستین بار شنیده شد.

خبرگزاری فارس: یزدان‌پناه سردار شهیدی که در جنگ با خود بیمارستان حمل می‌کرد
به گزارش پایگاه خبری راک نیوز، عصر امروز پنج‌شنبه چهارم  اردیبهشت ماه بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید نورالله یزدانپناه شهیدی از منطقه محروم چین در شهرستان بویراحمد با حضور پرشور مردم و همچنین مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

در این آیین معنوی که سرلشکر محسن رضایی مهمان ویژه آن بود خاطره‌ای جالب توسط فرمانده کل سپاه در دوره جنگ از این شهید والامقام نقل شد.

محسن رضایی به فداکاری‌های این شهید در جبهه‌های مختلف اعم از غرب و شمال‌غرب و جنوب اشاره کرد و افزود: شهید یزدانپناه وقتی در منطقه غرب و در مبارزه با ضد انقلاب کار خود را انجام داد به منطقه جنوب آمد و فداکاری‌های زیادی در عملیات‌های مختلف در جنوب کرد و از خود رشادت‌های کم‌نظیری بر جای گذاشت.

وی گفت: مشهور بود که شهید یزدانپناه  همواره در کنار خود پس از عملیات یک بیمارستان به همراه داشت چرا که بدن آن شهید بزرگوار آکنده از ترکش خمپاره بود.

محسن رضایی گفت: چند‌ بار روده آن شهید بزرگوار بر اثر ترکش مورد جراحی قرار گرفت و مجبور بود پس از هر عملیات به دلیل شدت جراحات قبلی و همچنین جراحات جدید در کنار خود در سنگر به کار درمانی بپردازد.

فتحعلی بزرگمهرنژاد رئیس کنگره سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد هم به نقل خاطره‌ای از آن شهید بزرگوار پرداخت و گفت: این شهید خصوصیاتی داشت که در کمتر کسی چنین صفاتی دیده می‌شد از جمله این که همواره به فکر همسایه‌ها بود و خانواده شهدا را از عمق جان و دل تکریم می‌کرد.

این مسئول افزود: شهید بزرگوار لباس‌های سبز و مقدس پاسداری را خودش می‌شست و در مقابل نور خورشید پهن می‌کرد.

بزرگمهرنژاد افزود: از همسر آن شهید نقل شده که مدتی بود لباس‌های سبز و مقدس سپاه را شبانه می‌شست و پهن می‌کرد و صبح زود آن را برمی‌داشت چرا که نمی‌خواست همسایه‌ای که فرزند پاسدارش را از دست داده بود با دیدن این لباس‌ها غصه‌مند شود.

سردار امان‌الله گشتاسبی از فرماندهان ارشد دفاع مقدس هم در این روز از رشادت‌های سردار یزدان‌پناه سخن گفت و دلاوری‌های آن سردار شهید در والفجر هشت را غیر قابل توصیف دانست.

گشتاسبی از انهدام دژ موشکی عراق در منطقه فاو توسط شهید یزدانپناه سخن به میان آورد و گفت: به همراه این شهید در قسمتی از آن منطقه ایستاده بودیم که مدام اصرار می‌کرد همه باید به سوی دژ دشمن حمله ببریم که با اولین گلوله آن شهید پدافند دشمن در عملیات والفجر 8 از کار افتاد.



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1393, 21:12



» اخبار مرتبط:

  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • والده آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد درگذشت
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • چند نماینده مجلس فرزند شهید هستند؟
  • شهادت 2 جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها درد و رنج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟