مشروح اخبار


» تولید 122 هزارتنی غلات و صیفی‌جات در گچساران



 

   عطاءالله مهدی‌پوردر گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: گچساران یکی از شهرستان‌های مستعد در خصوص کشاورزی به ویژه در زمینه کشت و برداشت انواع صیفی‌جات و غلات است.

وی افزود: در حال حاضر افزون بر 10 محصول مختلف در زمینه غلات و صیفی‌جات در 20 هزار 382 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران تولید می‌شود.

مهدی‌پور تصریح کرد: افزون بر 18 هزار و 570 هکتار از ارضی کشاورزی گچساران زیر کشت محصولات غله از جمله گندم و جو رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: در این راستا افزون بر 4 هزار و 800 هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گندم آبی و 12 هزار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

مهدی‌پور بیان کرد: متوسط تولید گندم آبی در هکتار افزون بر 3.5 تن بوده که میزان تولید در چهار هزار و 800 هکتار افزون بر 16 هزار و 800 تن برآورد شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان تولید گندم دیم در گچساران گفت: متوسط تولید گندم دیم در هر هکتار 1.300 تن بوده که با توجه به 12 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول افزون بر 15 هزار و 600 تن گندم دیم در گچساران تولید می‌شود.

مهدی‌پور از برداشت 10 هزار تنی سبزیجات در گچساران خبر داد و گفت: در حال حاضر افزون بر 100 تن در هر هکتار از زمین‌های زیر کشت سبزیجات برداشت می‌شود که با توجه به تولید این محصولات در 100 هکتار تولید سبزیجات به رقمی افزون بر 10 هزار تن می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به میزان تولید دیگر محصولات کشاورزی این شهرستان گفت: تولید محصولاتی از جمله کلزای آبی، حبوبات، پیاز، سیب‌زمینی و صیفی‌‌جات نیز در  یک هزار و 700 هکتار از ارضی کشاورزی این شهرستان کشت شده که رقم 77 هزار و 314 تن تولید به این محصولات اختصاص دارد.




تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1393, 01:12



» اخبار مرتبط:

  • برداشت گندم از 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه آغاز شد
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • کشت 275 هکتار صیفی در زمین‌های کشاورزی باشت
  • مهدی‌پور از افتتاح 8 طرح کشاورزی و دامپروری در گچساران خبرداد.
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟