مشروح اخبار


» جزئیات طرح استخدام یک نفر از فرزندان فرهنگیان بازنشسته



پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته ظرف دو هفته آینده، طرح استخدام یک نفر از فرزندان فرهنگیان بازنشسته، تعطیل نبودن یک هزار مدرسه کشور در روز پنج‌شنبه‌ها و ... از جمله مطالبی بود که معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بناب مطرح کرد.
به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛  حمیدرضا کفاش سه‌شنبه شب در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان بناب با بیان اینکه احترام به بزرگ‌ترها و تکریم معلمان در نسل گذشته بیشتر بود، از معلمان و فرهنگیان خواست تکریم والدین و بزرگان را در مدرسه تبیین و نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی افزود: آموزش و پرورش باید نگاهی تربیتی باشد تکریم پدر و مادر و معلم اساس کار تربیتی است که باید از مدرسه آغاز شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش احیای انسان و تربیت اخلاقی را امتیاز بزرگ جامعه دانست و گفت: تحقق این امر به دست معلمان خود ساخته و فرهیخته میسر می‌شود.
کفاش همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند؛ اظهار کرد: اگر امسال بتوانیم در حوزه فرهنگ دو ویژگی بزرگ فرهنگ اسلامی را که همانا ترویج تکریم بزرگترها و شکرگزاری است، به سرمنزل مقصود برسانیم، قطعاً خواسته مقام معظم رهبری را تحقق بخشیده‌ایم.
افزایش 26 درصدی اعتبارات آموزش و پرورش
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 26 درصد اعتبارات کشور به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: انجام کارهای زیربنایی در آموزش و پرورش اعتبارات بیشتری را می‌طلبد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به همت دولت و مجلس تمام مطالبات فرهنگیان غیر از بازنشستگان تأمین و پرداخت شده است.
پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته ظرف 2 هفته آینده
کفاش خاطرنشان کرد: 500 میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان نیز اختصاص یافته که حداکثر ظرف دو هفته آینده پرداخت می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد، با گشایش‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، شاهد تحول عظیمی در آموزش و پرورش خواهیم بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش سپس با بیان اینکه هیچ طرحی بدون آزمایش در این دولت اجرا نخواهد شد؛ گفت: اعتبارات 500 مدرسه در سطح کشور به صورت آزمایشی در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت که در صورت موفقیت این طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب این طرح سراسری نخواهد شد و این امتیاز بزرگی است.
1000 مدرسه کشور دیگر پنج‌شنبه‌ها تعطیلی نمی‌شوند
کفاش همچنین یادآور شد: در یک هزار مدرسه کشور پنج‌شنبه‌ها به صورت آزمایشی باز خواهند بود که در صورت موفقیت و استقبال از این طرح آن را سراسری خواهیم کرد.
طرح استخدام یک نفر از فرزندان فرهنگیان بازنشسته در صحن مجلس
وی از طرح استخدام یک نفر از فرزندان فرهنگیان بازنشسته در صحن مجلس خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس این طرح را عملیاتی خواهیم کرد.
به گفته این مقام مسئول 25 طرح اساسی در آموزش و پرورش برای تأمین معیشت فرهنگیان در حال تصویب است که مطالعات آن به اتمام رسیده و به زودی شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود./فارس




تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1393, 08:34



» اخبار مرتبط:

  • خبر خوش برای فرهنگیان بازنشسته
  • ردیف استخدامی دانشجو معلمان تصویب شد
  • زنده شدن طلب میلیاردی معلمان با پیامک یک نماینده مجلس!
  • اعتراض جمعی از فرهنگیان لنده‌ای نسبت به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم
  • پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان در حقوق تیرماه
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    عاجزانه از نمایندگان مجلس خواهش میکنم طرح استخدام فرزندان فرهنگیان را تصویب کنند.
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟