مشروح اخبار


» اعتراض جمعی از فرهنگیان لنده‌ای نسبت به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم



اعتراض جمعی از فرهنگیان لنده‌ای نسبت به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم

جمعی از فرهنگیان شهرستان لنده‌ نسبت به صدور احکام ضد و نقیض پرداخت پاداش مناطق محروم در شهرستان اعتراض خود را به اداره کل و مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌اند.


اعتراض جمعی از فرهنگیان لنده‌ای نسبت به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم

جمعی از فرهنگیان شهرستان لنده‌ نسبت به صدور احکام ضد و نقیض پرداخت پاداش مناطق محروم در شهرستان اعتراض خود را به اداره کل و مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز  از لنده، پاداش مناطق محروم موضوعی است که چند سالی توسط مراجع مختلف، نمایندگان و مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری مورد توجه قرار گرفته و پیگیری‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است.

پس از مدت‌ها انتظار تلاش مسئولان و نمایندگان استان به ثمر نشست و موضوع پرداخت پاداش مناطق محروم در دستور کار مسئولان قرار گرفت و مبلغی بالغ بر 500 میلیارد ریال جهت پرداخت به فرهنگیان واجد شرایط در سه استان از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد که سهم استان ما قریب به 350 میلیارد ریال است.

سرانجام در هفته‌های گذشته برابر احکام صادره برای فرهنگیان، پاداش مناطق محروم آن‌ها پرداخت شد؛ اما در این میان تعدادی از فرهنگیان از دریافت پاداش مناطق محروم جامانده و به آن‌ها گفته شد که این پاداش به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

آنها ضمن طرح شکایت خود به دیوان عدالت اداری این موضوع را مطرح ساختند که چگونه می‌شود که دو نفر در یک منطقه و در یک مدرسه همزمان با هم مشغول به کار هستند ولی یکی از آنها مشمول دریافت پاداش مناطق محروم می‌شود؟

این موضوع در آستانه هفته معلم باعث آشفتگی فرهنگیان شده است. چراکه احکام ضد و نقیض در بحث پاداش مناطق محروم باعث نگرانی معلمان و فرهنگیان می‌شود.

فرهنگیان در اعتراضات خود آورده اند که از عدالت به دور است مکان و زمان و موقعیت یکی باشد ولی پرداخت پاداش دو مقوله جدا داشته باشد.

آن‌ها می‌گویند در احکام صادره از دیوان عدالت اداری آمده که رأی بر اساس وحدت رویه صادر شده و آن‌ها هم خواهان وحدت رویه در پرداخت هستند.

سید عیسی تقوی‌فرد در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به محدوده زمانی پرداخت پاداش مناطق محروم گفت: پرداخت پاداش مناطق محروم برای سال‌های 74 لغایت 85 در نظر گرفته شده و فعالیت‌های مختلفی از سوی مسئولان استانی و شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شد که نهایتاً مصوب گردید تا قبل از سال 93 این مهم پرداخت شود.

رئیس آموزش و پرورش لنده تصریح کرد: اسناد مربوطه صادر شده ولی تعدادی از فرهنگیان بنا به رأی دیوان عدالت اداری از دریافت این پاداش محروم شدند.

وی افزود: پاداش مناطق محروم به همه شهرستان‌های استان به غیر از سه شهرستان بزرگ کهگیلویه، گچساران و بویراحمد تعلق گرفته ولی امور اقتصادی و دیوان محاسبات تصویب کردند این مهم شامل فرهنگیانی که رأی دیوان عدالت اداری به ضرر آن‌ها صادر شده نمی‌‌شود.

تقوی‌فرد گفت: در سطح استان قریب به 800 نفر از دریافت پاداش محروم شده‌اند که 26 نفر از آن‌ها در شهرستان ما هستند.

وی به تعداد دریافت کنندگان پاداش مناطق محروم در شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: 426 نفر از شهرستان لنده برای دریافت معرفی شده‌اند که 26 نفر از آنها با توجه به رأی دیوان عدالت اداری از لیست دریافت کنندگان خط خورده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش لنده گفت: این موضوع موجبات اعتراض و نگرانی فرهنگیان را به همراه داشته که می‌طلبد در این خصوص نیز اقدامات جدی صورت پذیرد./فارس



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1393, 20:31



» اخبار مرتبط:

  • نماینده بویراحمد و دنا در مجلس :امیدواریم پاداش مناطق محروم فرهنگیان بزودی پرداخت شود
  • پاداش مناطق محروم فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از زبان مدیرکل
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: جلوی پرداخت پاداش مناطق محروم را نگرفته ام
  • تازه ترین جزئیات پرداخت مطالبات فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟