مشروح اخبار


» نه چپ، نه راست هیچ‌کدام قاعده بازی را نمی‌دانیم



حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید خوزستان در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی که در اهواز برگزار شد، گفت:


حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید خوزستان در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی که در اهواز برگزار شد، گفت: «در کشور به دو یا سه حزب فراگیر نیاز داریم که شورایی انتخاب کند و بدنه با اعتماد به آنها تصمیم بگیرد.» او ادامه داد: «اکنون در کشور در بسیاری مواقع در انتخاب‌ها موجی حرکت می‌کنیم و با موج نمی‌شود کشور را اداره کرد. حزب مرامنامه و اساسنامه و مواضع مشخص دارد و در مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و موارد دیگر شفاف صحبت می‌کند.»او گفت: «مشکل دیگری که در کشور وجود دارد این است که قاعده بازی را بلد نیستیم؛ نه چپ، نه راست، نه اصلاح‌طلب، نه اصولگرا، هیچ‌کدام قاعده بازی را نمی‌دانیم. می‌گویند در کشوری مانند ایتالیا میانگین سن یک دولت کمتر از دوسال است، ولی این کشور همچنان عضو هفت کشور صنعتی دنیا و عضو فعال اتحادیه اروپاست؛ چرا این کشور از هم نمی‌پاشد؟ زیرا قاعده بازی را می‌دانند. در ایران گاهی چپ غلبه می‌کند و چون قاعده بازی را بلد نیستیم، می‌آید و هرچه نیروی راست وجود دارد را از بالا تا فراش ابرقو، همه را عوض می‌کند. گاهی نیز راست می‌آید و از بالا تا مستخدم جاسک را عوض می‌کند و از بالا تا آخرین نقطه می‌خواهد همه را هم‌خط خودش بچیند، حال آنکه در دنیا قاعده این است که وقتی یک حزب اکثریت آرا را به دست آورد، رییس‌جمهور و معاونان و وزرا از آن حزب منصوب می‌شوند، ولی این تغییرات تنها تا سطح وزراست و به کارشناسان دیگر نمی‌رسد.»
ناطق نوری گفت: «در کشور ما زمانی که یک فرد قرار است برای ورود به مجلس کاندیدا شود، باید هزینه بسیاری را برای تبلیغات صرف کند و افراد بسیار شایسته‌ای نیز وجود دارند که توان صرف چنین هزینه‌هایی را ندارند. افرادی هم که برای ورود به مجلس پول خرج می‌کنند، قصد قربت مطلقه ندارند و آن زمان است که با ورود چنین افرادی، مجلس از سطح می‌افتد و نماینده مجلس گرفتار و مدیون دیگران می‌شود. حزب این مشکلات را حل می‌کند.»



تاریخ انتشار : 11 خرداد 1393, 07:55



» اخبار مرتبط:

  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • دولت سابق با تغییر «اساسنامه» به‌دنبال تصاحب «دانشگاه آزاد» بود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟