مشروح اخبار


» صادرات ۲۱ میلیون دلاری گمرک استان فارس



به گزارش راک نیوز ؛ سکینه سیاحی  درباره عملکرد صادرات و واردات استان فارس در دو ماه نخست سال 93 اظهار کرد: در دو ماه نخست سال 93 بیش از 63 هزار تن کالا به ارزش بیش از 21 میلیون دلار از طریق گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 13 درصد افزایش و 13 درصد کاهش داشته است که از دلایل آن می‌توان به صادرات محصولاتی از قبیل سیمان و تغییر در نوع کالاهای صادراتی اشاره کرد.

سیاحی افزود: این صادرات از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 58 و 52 درصد از محصولات صادراتی استان فارس را شامل می‌شود و عمده کالاها مواد غذایی، سیمان، رب گوجه فرنگی، فرش دستباف، عصاره و پودر شیرین بیان، کاشی و سرامیک و غیره بوده است.

مدیر کل گمرک فارس خاطرنشان کرد: این کالاها در 772 قلم اظهارنامه صادراتی و به 27 کشور جهان از جمله عراق، قطر، امارات متحده عربی، کویت، افغانستان، پاکستان، آلمان، اتریش و تاجیکستان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در بین کالاهای صادراتی گمرکات استان فارس رب گوجه فرنگی از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 128 و 137 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان فارس اشاره کرد.

سیاحی درباره واردات استان فارس در دو ماه اول سال 93 افزود: بیش از 4 هزار تن کالا به ارزش 53 میلیون دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 40 درصد کاهش و 35 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرک فارس گفت: این کالاها در 198 فقره اظهارنامه وارداتی از 22 کشور جهان وارد شده و به طور عمده از کشورهای امارات متحده عربی، چین، جمهوری مقدونیه، ترکیه، جمهوری کره، هند، پاکستان، آلمان، فیلیپین و قطر وارد شده است.




تاریخ انتشار : 5 تیر 1393, 01:13



» اخبار مرتبط:

  • صادرات کالا از فارس به دیگر کشورها
  • افزايش 6 برابري صادرات کالا از گمرکات استان فارس
  • رشد 45 درصدي صادرات کالا از فارس /سیمان در صدرصادرات
  • ارائه خدمات گمرکی به بیش از پانصدهزار مسافر درهشت ماهه امسال
  • صادرات کالا از گمرکات فارس به خارج از کشور افزايش یافت.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟