مشروح اخبار


» اظهارات نگران‌کننده فرماندار بویراحمد !



یاری‌پور با تاکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان بویراحمد بسیار نگران‌کننده است و آلودگی به این مواد خانمانسوز به محروم‌ترین روستا ورود پیدا کرده است، گفت:


هوشنگ یاری‌پور در همایش دهیاران و شوراهای شهرستان بویراحمد ضمن تبریک 14 تیرماه سالروز دهیار به دهیاران اظهار کرد: بهبود وضع زیست‌محیطی روستا، کمک به شورا در خصوص بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و امور رفاهی روستا، تشویق و ترغیب روستائیان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست‌های دولت اهم وظایف دهیاران است.

به گزارش راک نیوز ؛  یاری‌‌پور دیگر وظایف دهیاران را مشارکت و همکاری با شورا جهت پی‌گیری اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته به روستا، همکاری مؤثر با سازمان ثبت ‌احوال، تامین اراضی مورد نیاز مرتبط با اهداف و وظایف دهیاری پس از اخذ مجوز قانونی، همکاری مؤثر با مسئولان ذی‌ربط در جهت حفظ و نگهداری منابع طبیعی واقع در محدوده قانونی و حریم روستا، تشویق و ترغیب روستائیان به توسعه صنایع دستی و اهتمام به ترویج، توسعه و بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی روستا و اجرای مصوبات شورا عنوان کرد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه در شهرستان 145 دهیاری داریم و تعدادی روستا فاقد دهیار و شورا هستند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان ارشد کشوری و استانی فکری به حال روستاهای فاقد شورا و دهیار کنند.

یاری‌پور تعداد دهیاری‌های جدید‌التاسیس در سال گذشته را 65 دهیاری عنوان کرد و گفت: اکثر روستاهای بالای 20 خانوار دارای دهیاری هستند که امور و مشکلات مردم از این طریق پیگیری می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تدوین شد که دهیاران باید در راستای اجرای منویات رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در روستاها به مرحله اجرا درآورند.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه اکثر روستاهای شهرستان به دلیل موقعیت ویژه و منحصر به فرد امکان توسعه و پیشرفت آن‌ها وجود دارد، گفت: بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد در روستا اهم مایحتاج زندگی خود را از شهر تهیه می‌کنند که این کار جای تامل دارد.

یاری‌پور ادامه داد: افراد روستایی می‌تواند با خلاقیت و علاقه خود تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و دیگر موارد را در روستا تهیه کنند و سهم مهمی در رونق و پیشرفت روستا ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه امید می‌رود با هم‌افزایی و تعامل بتوان توسعه روستاها را ارتقاء داد، گفت: از معضلات اجتماعی در سطح شهرستان بویراحمد مواد مخدر بوده که به عنوان زلزله خاموش از آن یاد می‌کنند.

مسئول ارشد شهرستان با بیان اینکه در شهرستان، مواد مخدر به خانه‌ها ورود پیدا کرده است، گفت: بدون شک ورود مواد مخدر به خانه‌های همشهریان باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

یاری‌پور با تاکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان بویراحمد بسیار نگران‌کننده است و آلودگی به این مواد خانمانسوز به محروم‌ترین روستا ورود پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی تمامی مسئولان در سطح استان، شهرستان و روستاها این معضل بزرگ اجتماعی رفع شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد راه مقابله با آسیب‌ها از جمله مواد مخدر را آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: برخی خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی فرزندان آن‌ها به دام اعتیاد می‌افتند./فارس



تاریخ انتشار : 16 تیر 1393, 08:35



» اخبار مرتبط:

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ها درکهگیلویه و بویراحمداعلام شد
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • مشکل آب شرب قلعه رئیسی جدی است
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • انتصاب سرپرست تعزیرات حکومتی گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟