مشروح اخبار


» 5 دهیاری جدید در کهگیلویه صاحب خانه میشوند



در این راستا در روستاهای شهرستان کهگیلویه بر حسب نیاز و اولویت اقدامات مهم و گسترده‌ای صورت پذیرفته و اقدامات مهمی برای آبادانی روستاهای این شهرستان و رفع نیازهای روستاها بر اساس خواسته‌های اهالی این روستاها و اولویت‌های شهرستان انجام داده‌ایم....

به گزارش راک نیوز به نقل از فارس ، سید ناصر رضایی عصر شنبه در آیین کلنگ‌زنی این دهیاری‌ها اظهار داشت: راه‌اندازی دهیاری می‌تواند تحولی شگرف در فرآیند عمران و توسعه روستایی ایجاد کند.

وی افزود: امروزه یکی از راهبردهای مؤثر در توسعه همه جانبه روستاها استفاده از مشارکت و توانمندی‌های مردم به ویژه روستائیان در عمران و توسعه مناطق روستایی است.

نماینده ارشد دولت در کهگیلویه بیان کرد: در این راستا در روستاهای شهرستان کهگیلویه بر حسب نیاز و اولویت اقدامات مهم و گسترده‌ای صورت پذیرفته و اقدامات مهمی برای آبادانی روستاهای این شهرستان و رفع نیازهای روستاها بر اساس خواسته‌های اهالی این روستاها و اولویت‌های شهرستان انجام داده‌ایم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته شاهد کلنگ‌زنی شش ساختمان دهیاری در روستاهای اسفندان، شوتاور، جاورده، طولیان، راک و چنگلوا بوده‌ایم که بعضی از آنها تکمیل و بعضی در شرف اتمام است.

فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: در سال 91 پیش‌بینی پنج دهیاری روستاهای درغک، آب‌چندار، مونه، گندک و چهارمه را در دستور کار داریم و کلنگ‌زنی دهیاری روستای چهارمه به نمایندگی از این پنج دهیاری است که در شهرستان کهگیلویه شروع می‌شود.

وی از واگذاری این پروژه‌ها به تعاونی دهیاری‌ها خبر داد و گفت: تعاونی دهیاری‌ها دارای ناظر عمرانی و مشاور حقوقی هستند که در زمینه اجرای این پروژه‌ها موفق هستند.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: دهیاری یک نهاد عمومی غیر دولتی و خوداتکا است که با اجرای طرح‌های مختلف از جمله بهبود وضع زیست محیطی روستا، تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست‌‌های دولت، مراقبت و اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه مناسب برای تأمین بهداشت محیط ارائه خدمت می‌کند.

فراهم کردن زمینه ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میادین، پارک‌ها و فضای سبز، اماکن ورزشی و آموزشی، مرکز تفریحی عمومی و توسعه معابر، پیگیری طرح‌ها و نظارت بر اجرای آنها از دیگر وظایف دهیاران بود که رضایی به آنها اشاره کرد.



تاریخ انتشار : 28 خرداد 1391, 01:02



» اخبار مرتبط:

  • 20 دهیاری جدید در کهگیلویه افتتاح می شود
  • موافقت وزارت کشور با تاسيس 57 دهياري در کهگيلويه و بويراحمد
  • تهیه لایحه استخدام دهیاران در دولت
  • روز پر افتتاح باشت/14 طرح عمرانی در باشت به بهره برداری رسید
  • 63 پروژه عمرانی در شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟