مشروح اخبار


» کیفیت تبلیغات دینی نباید فدای کمیت شود



مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با روسای ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی استان بوشهر که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در دفتر مدیریت برگزار شد، گفت: فلسفه تاسیس و شکل گیری سازمان عبارت است از نهادینه کردن تبلیغات دینی در سطح کشور و تلاش برای توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی در بین آحاد جامعه و بررسی کارنامه سی ساله این نهاد مقدس گویای این مطلب است که به خوبی توانسته این نقش را در سطح جامعه ایفا کند.

کیفیت تبلیغات دینی نباید فدای کمیت شود
 راک نیوز :مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با روسای ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی استان بوشهر که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در دفتر مدیریت برگزار شد، گفت: فلسفه تاسیس و شکل گیری سازمان عبارت است از نهادینه کردن تبلیغات دینی در سطح کشور و تلاش برای توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی در بین آحاد جامعه و بررسی کارنامه سی ساله این نهاد مقدس گویای این مطلب است که به خوبی توانسته این نقش را در سطح جامعه ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت الاسلام سیدنورالله موسوی نیا چهارشنبه 31 خرداد 91 در این نشست گفت: بحمدالله عملکرد اداره کل بوشهر و زیر مجموعه های آن در سال گذشته بطور نسبی رضایت بخش بوده و دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری آن محصول و نتیجه زحمات و خدماتی بوده که نیروی انسانی سازمان خالصانه و متعهدانه به انجام رسانده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: باید در سال جدید تلاش کنیم که از تمام ظرفیت های تبلیغی جهت تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام فرموده اند استفاده کنیم و در این زمینه لازم است که از نقش روحانیون مستقر به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی در ارتباط با نقش سازمان تبلیغات اسلامی در تحولات فرهنگی دینی جامعه افزود: سازمان با تلاش و پشتکار و ارائه برنامه و طرح و ایده خلاقانه برای مدیریت فرهنگ دینی در جامعه توانسته اعتماد مردم و مسئولین و دلسوزان نظام را به خوبی جلب کند و انتظار می رود که روسای شهرستان و بخش تلاش کنند تا تعامل سازنده ای را با فرمانداران و ائمه جمعه برقرار کنند تا امکانات شهرستان و بخش ها نیز به سمت تقویت پایه های دینی سوق داده شود.

موسوی نیا همچنین به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و در این رابطه افزود: در حال حاضر متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور بالا نیست و به نظر می رسد ورود سازمان و بویژه روحانیون و مبلغین و مبلغات به این عرصه برای توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی بین نسل جوان و نوجوان می تواند گره کور این داستان را باز کند و باعث افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از همکاران استان و شهرستان خواست که با راه اندازی پاتوق های فرهنگی و دینی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم سازمان نیز بوده و هست، بستر لازم را برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و همچنین آشتی نسل امروز با کتاب فراهم کنند.

موسوی نیا همچنین به تشریح برنامه های سازمان در سال جدید اشاره کرد و گفت: در سال جدید برنامه های اداره کل بوشهر که به تایید معاونت های فرهنگی و آموزشی و پژوهشی و طرح و برنامه مرکز قرار گرفته است، جزء برنامه های خوب، کارشناسی شده و بر اساس اقتضائات فرهنگی و دینی و نیازسنجی دقیق و علمی بوده که اگر بخوبی اجرا شود بدون شک تحولی چشمگیر و محسوس را در سطح فرهنگ دینی استان رقم می زند.

وی در پایان از روسای ادارات و دفاتر نمایندگی تبلیغات اسلامی خواست که مساجد را محور فعالیت های خود قرار دهند و بکوشند تا نسل امروز را بیش از پیش از طریق برنامه های خوب و جذاب به مسجد سوق دهند.

در این جلسه همچنین درباره نحوه اجرای برنامه های فرهنگی و دینی سال جدید بحث و تبادل نظر شد.



تاریخ انتشار : 31 خرداد 1391, 15:04



» اخبار مرتبط:

  • نقش سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه فرهنگ دینی راهبردی است
  • هر 3 روز یک پروژه عمرانی/عملکرد سال 90
  • کتاب آسیب شناسی تبلیغات دینی در بوشهرمنتشر شد
  • گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
  • رصد و آسیب‌شناسی معضلات فرهنگی ضروری است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟