مشروح اخبار


» صادرات کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت



احمدی بیان کرد: تحولات کشور عراق یکی از دلایل این کاهش بود و همچنین خط تولید شرکت سیمان نیز در پنج ماه اول سالجاری با مشکلاتی مواجه بود که سبب کاهش صادرات استان شد.


بهنام احمدی با بیان اینکه در 8 ماهه اول سال جاری 94 فقره اظهارنامه در گمرک یاسوج ثبت شده است، اظهار داشت: در این مدت پنج هزار و 171 تن کالا از طریق گمرک استان صادر شد.

به گزارش راک نیوز ؛ وی ارزش این میزان صادرات را 3 میلیون و 220 هزار و 328 دلار اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به 8 ماهه اول سال 92 از نظر وزنی 148 درصد و از نظر ارزش 94/9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

احمدی بیان کرد: تحولات کشور عراق یکی از دلایل این کاهش بود و همچنین خط تولید شرکت سیمان نیز در پنج ماه اول سالجاری با مشکلاتی مواجه بود که سبب کاهش صادرات استان شد.

وی تصریح کرد: اقلام عمده صادراتی در هشت ماهه اول سالجاری سیمان، دوغ، عصاره و پودر شیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

احمدی با بیان اینکه دوغ تولیدی در استان به کشور عراق صادر می شود، خاطرنشان کرد: عصاره و پودر شیرین بیان به کشورهای آلمان، امارات متحده عربی و اندونزی، افشره زعفران به سوئیس و لوازم آرایشی و بهداشتی به انگلستان صادر می شوند.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به شرکت هایی که محصولات آنها در کهگیلویه و بویراحمد تولید اما از طریق گمرکات سایر استان ها صادر می شوند، اشاره کرد و گفت: سپاهان موکت نمونه ای از این شرکت هاست که تسهیلات آن در کهگیلویه و بویراحمد و تولید آن نیز در استان انجام می شود اما صادرات خود را از طریق گمرک شهرکرد انجام می دهد.

احمدی افزود: آب معدنی، عسل، گردو، لوازم بافندگی، صنایع دستی و... از جمله محصولاتی هستند که در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شوند اما از طریق گمرک این استان صادر نمی شوند.

وی با بیان اینکه گمرک استان آمادگی هرگونه همکاری در زمینه تشریفات گمرکی برای صادرات کالاهای تولیدی در استان را دارد، بیان کرد: این شرکت ها اغلب مشکلات خود را برای صادرات کالا در استان حمل و نقل و نبود سرمایه‌گذار بزرگ برای خرید کالا و صادرات آن، اعلام می کنند.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی از شرکت های تولیدی در استان از اول با هدف صادرات تاسیس نشده اند و فقط به تولید بدون بازاریابی جهانی اقدام کرده اند.



تاریخ انتشار : 16 آذر 1393, 05:29



» اخبار مرتبط:

  • افزایش 19 درصدی صادرات کهگیلویه وبویراحمد
  • 5 میلیون و 322 هزار دلار کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
  • رشد19درصدی صادرات در10ماهه امسال
  • صادرات ۲۱ میلیون دلاری گمرک استان فارس
  • افزايش 26 درصدي صادرات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟