مشروح اخبار


» خروج كرم زنده از چشم يك مرد/ عکس



يك مرد هندي كه از مدتي پيش از درد چشم رنج مي برد به پزشك مراجعه كرده و هنگام معاينه مشخص شد يك كرم زنده در داخل چشم او لانه كرده است. يك وضعيت نادر اما نه منحصربفرد.

100815949548

به گزارش جام جم به نقل از لوفيگارو، پي.كي. كريشنا مرد 75 ساله هندي وقتي به دليل درد مداوم چشمش به پزشك مراجعه كرد هرگز گمان نداشت كه با يك موجود فيلم هاي ترسناك در حال زندگي است.

دكتر وي. سيتارامان چشم پزشك بيمارستان فورتيس بمبئي هنگام معاينه چشم كريشنا يك كرم زنده را در درون چشم او مشاهده كرد كه در حال پيچ و تاب خوردن بود. وي تصميم گرفت قبل از اينكه كرم آسيب هاي جبران ناپذيري را ايجاد كند چشم را عمل كرده و آن را خارج كند.

دكتر سيتارامان گفت: بيمار بيش از دوهفته از درد چشم و سرخي آن رنج مي برد و هنگامي كه متوجه شد دليل درد چشم او يك كرم زنده است به وحشت افتاد.

در اين عمل جراحي كه 15 دقيقه به طول انجاميد دكتر سيتارامان با ايجاد شكافي كوچك در غشاي چشم، كرم 13 سانتيمتري را كه از پيچ و تاب باز نمي ايستاد با دقت و بدون آنكه بدن كرم به دونيم شود ، خارج كرد.

كرم 13 سانتيمتري حتي پس از خروج از چشم كريشنا بيش از 30 دقيقه زنده بود، جسد كرم براي بررسي به بخش ميكروبيولوژي بيمارستان فرستاده شد.

به گفته پزشك احتمال دارد كرم از يك بريدگي كف پا يا خوردن گوشت خام يا نيم پز وارد بدن كريشنا شده و سپس به داخل رگ هاي خوني او نفوذ كرده و در نهايت در داخل چشمش جاي گرفته بود.

وي تاكيدكرد: اگر كرم را در نمي آورديم مي توانست به عمق كره چشم نفوذ كرده و موجب كوري شود. حتي امكان داشت كرم به داخل مغز رفته و عوارض نورولوژيك جبران ناپذيري را به بار بياورد.

مقامات بيمارستان فورتيس بمبئي گفته اند: يك سال پيش در بيمارستان شهر كرالا در جنوب هند در شرايطي مشابه پزشكان كرمي به طول 19 سانتيمتر را از چشم يك بيمار خارج كرده بودند.

مترجم: بهرام افتخاري




تاریخ انتشار : 9 تیر 1391, 21:19



» اخبار مرتبط:

  • پني سيلين چيني تاكنون جان چند نفر را گرفته است؟
  • مزاحمت ناموسي، دليل قتل جوان
  • مسموميت 40 دختر دانشجوی علوم پزشکی درشیراز
  • رضا داودنژاد به زندگی لبخند دوباره زد
  • موفقيت جراحان در خارج كردن آپانديس از راه دهان!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟