مشروح اخبار


» مسئولانی که به در بسته خوردند!/بی سر و سامانی تصفیه‌خانه دهدشت+عکس



موضوع بی‌سرانجام فاضلاب دهدشت و مشکلات ناشی از آن معضل دیرینه این شهرستان است که گویا قرار نیست به آزار و اذیت ساکنان پایین‌دستی پایان دهد.

در حالی که بزرگترین تصفیه خانه کهگیلویه و بویراحمد


موضوع بی‌سرانجام فاضلاب دهدشت و مشکلات ناشی از آن معضل دیرینه این شهرستان است که گویا قرار نیست به آزار و اذیت ساکنان پایین‌دستی پایان دهد.

به گزارش راک نیوز از دهدشت ؛ در حالی که بزرگترین تصفیه خانه کهگیلویه و بویراحمد با پیشرفته‌ترین تجهیزات در دهدشت راه‌اندازی شده اما عملاً هیچ اقدامی در فراگیر نمودن خدمات فاضلاب، مهار آلودگی زیست محیطی و دغدغه بهداشتی شهروندان صورت نگرفته است.

مشکلات ناشی از فاضلاب دهدشت به آلودگی محیط، تخریب مزارع کشاورزی، استفاده احشام و بیماری‌ها محدود نمی‌شود تا جایی‌که بخشدار مرکزی کهگیلویه از ورود این فاضلاب به سد کوثر نیز خبر داد.

سید شرمت‌الله حسینی‌پرور در این زمینه  گفت: عملکرد آب و فاضلاب شهری در راه‌اندازی تصفیه‌خانه و به سرانجام نرساندن فاضلاب خطرات بزرگی را متوجه روستاهای بخش مرکزی کرده است.

مسئولانی که به در بسته خوردند!/بی سر و سامانی تصفیه‌خانه دهدشت+عکس

وی تصریح کرد: عدم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه باعث رها شدن فاضلاب در چندین روستا شده و هر روز بار مشکلات ناشی از این بی‌تدبیری بیشتر می‌شود.

معضل فاضلاب با وجود راه‌اندازی تصفیه‌خانه، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، معاونان استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان را راهی تصفیه‌خانه جهت بازدید کرد اما با حضور در محل تصفیه‌‌خانه با درب بسته مواجه شدند.

 مرادیان، معاون آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از تصفیه‌خانه دهدشت گفت: به دلیل کمبود اعتبارات پروژه تصفیه‌خانه دهدشت هنوز به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسیده است.

 مسئولانی که به در بسته خوردند!/بی سر و سامانی تصفیه‌خانه دهدشت+عکس

مرادیان، طراحی تصفیه‌خانه را برای 80 هزار نفر و با 105 کیلومتر شبکه جمع‌آوری دانست و افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

همچنین مدیر آبفای شهری دهدشت که تاکنون زیربار معضل فاضلاب و خطرات ناشی از آن نرفته است امروز نیز در بازدید آیت‌الله ملک حسینی و هیئت همراه بار دیگر جمله« این مشکل به آبفا مربوط نمی‌شود» را تقدیم کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری هیچ تعهدی در قبال فاضلاب معابر ندارد.

نادر صفاری که بارها مشکلات فاضلاب را ناشی از بی‌فرهنگی مردم در روانه کردن فاضلاب به آب‌های سطحی عنوان کرده بود این بار نیز تصریح کرد: امکان هدایت فاضلاب به شبکه تصفیه به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

گزارش و عکس: سیده طیبه سعادتی‌نیک



تاریخ انتشار : 11 دی 1393, 09:28



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره آب و فاضلاب شهر باشت منصوب شد
  • سفر نماینده خبرگان رهبری و12 مدیرکل به شهرستان کهگیلویه
  • فردا آب دهدشت، سوق و 26 روستا قطع می‌شود
  • ازقطعی غافلگیرکننده آب تا توفان وگردخاک در دهدشت!
  • مشکل آب شرب قلعه رئیسی جدی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟