مشروح اخبار


» اختلاس درگمرک بوشهر۴۸۰میلیارد‌ بوده/۲۰۰ میلیارد دیگر هنوز تایید نشده



وی در پاسخ به سوالی درمورد دست داشتن مدیرکل سابق گمرک بوشهر در این پرونده اضافه کرد: صحت این موضوع را تایید نمی کنیم. مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: همچنین ۱۵ نفر حق العمل کار و ترخیص کار نیز در این پرونده درگیر هستند.


تاکنون۴۸۰ میلیارد ریال در مورد اختلاس از گمرک بوشهر تایید شده است.

به گزارش راک نیوز از بوشهر  ، ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: شورای نظارتی همچنان در حال پیگیری است و مبلغ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از این اختلاس نیز هنوز تایید نشده است.

احمدپورحیدر یادآور شد: در مجموع پیش بینی می شود مبلغ کل اختلاس از گمرک بوشهر ۶۸۰میلیارد ریال است.

ناظرگمرکات بوشهر اضافه کرد: در بدو رسیدگی به این پرونده کارگروه های مختلفی را تشکیل دادیم و شورای نظارتی گمرک هم با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، استانداری، رییس کل دادگستری، دادستان استان و بازپرس پرونده هم وارد عمل شد.

پورحیدر بیان کرد: ما در گمرک، نحوه اختلاس و مبالغ تضییع شده را به شورای نظارتی می دادیم و شورا پس از بررسی کلی روند نهایی پرونده را به مرجع قضایی اعلام کرد. پورحیدر ادامه داد: افراد مختلفی در این پرونده نقش داشتند از جمله چهار نفر از پرسنل گمرک بوشهر که متهم ردیف اول سال گذشته در شیراز دستگیر و سه نفر دیگر نیز با قید وثیقه آزاد شدند.

وی در پاسخ به سوالی درمورد دست داشتن مدیرکل سابق گمرک بوشهر در این پرونده اضافه کرد: صحت این موضوع را تایید نمی کنیم. مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: همچنین ۱۵ نفر حق العمل کار و ترخیص کار نیز در این پرونده درگیر هستند.

وی در خصوص عملکرد گمرکات بوشهر در ۱۰ ماه گذشته نیز گفت: اعتبار مصوب ابلاغ شده به گمرک بوشهر در سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در ۱۰ ماه امسال دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول شده است که از این میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نقدی و ۶۳۰میلیارد تومان به صورت تضمینی وصول شده است.

وی تصریح کرد: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۶ درصد رشد نشان می دهد. ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در ۱۰ ماه گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر وارد کشور شده که از نظر وزن سه درصد و از نظر ارزش ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.ایرنا



تاریخ انتشار : 16 بهمن 1393, 09:08



» اخبار مرتبط:

  • 7 متهم در ارتباط با اختلاس در گمرک بوشهر دستگیر شدند
  • رییس دادگستری استان بوشهر: رقم اختلاس گمرك بوشهر بسیار بالاست
  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • متهم اصلی پرونده اختلاس گمرک بوشهر در شیراز دستگیر شد
  • گمرک خبر داد : قاچاق ۱۵۶ درصد رشد كرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟