مشروح اخبار


» حادثه برای شناور تحقیقاتی در ساحل بندر بوشهر



شناور تحقیقاتی (بارج) به نام آکام ۲ به دلیل بروز حادثه امکان لنگرانداختن در بندر بوشهر نیافت و هم‌اکنون در نزدیکی ساحل بوشهر ایستاده است.
 به گزارس راک نیوز به نقل از فارس: جانشین معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با این حادثه به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: شب گذشته بارج تحقیقاتی آکام ۲ با یدک‌کشی به نام کاینا در لنگرگاه بندر بوشهر در انتظار اجازه ورود به بندر بوشهر بودند که بارج آکام ۲ به دلیل جدا شدن از لنگرگاه خارج شده و به سمت ساحل بوشهر آمده و هم‌اکنون در عمق ۱.۵ متری در نزدیکی ساحل قرار گرفته است.

غضنفر سلیمی افزود: ساعت ۹ صبح امروز این حادثه را به مرکز کنترل اداره بندر بوشهر اطلاع می‌دهند و مشخص می‌شود بارج آکادم ۲ به سمت ساحل بوشهر رفته و در عمق ۱.۵ متری متوقف شده است.

وی گفت: ‌برای کمک به بارج تحقیقاتی، یدک‌‌کش خلیج فارس را به محل حادثه اعلام کردیم اما به دلیل اینکه آبخور یدک‌کش خلیج فارس ۴.۵ متر بوده و بارج تحقیقاتی نیز در عمق ۱.۵ متری قرار گرفته بود یدک‌کش اعزامی نتوانست به شناور حادثه دیده کمک کند.

جانشین معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود:‌ ما برای ادامه کار با نمایندگی کشتی حادثه دیده تماس گرفتیم و هماهنگ شده تا یک یدک‌کش با آبخور ۲ متر برای کمک به شناور حادثه دیده به محل اعزام کنند.

غضنفر سلیمی گفت: یدک‌کش تحقیقاتی آکادم ۲ از جزیره خارک به سمت بوشهر در حرکت بوده و کار آن مقاومـت‌سنجی سکوهای نفتی بوده است.

وی ادامه داد: ۵ نفر از سرنشینان این شناور در سلامت کامل به سر می‌برند و این حادثه تلفات جانی نداشته است.

جانشین معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بیان کرد: تلاش‌ها برای نجات یدک‌کش تحقیقاتی و ورود به بندرگاه بندر بوشهر همچنان ادامه دارد.



تاریخ انتشار : 15 تیر 1391, 16:32



» اخبار مرتبط:

  • انتقال ۵۶ مسافر شناور حادثه دیده بندرعباس
  • نجات شناور مسافربری از غرق شدن
  • برخی افراد غیر كارشناس علت غرق شدن این شناور را تغییر دهانه اسكله بندر دیر اعلام كرده بودند
  • انتقال اجساد و مصدومین حادثه غرق شدن شناور در ساحل بندرعباس
  • حمله ناو آمریکایی به یک قایق در خلیج فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟