مشروح اخبار


» برخی افراد غیر كارشناس علت غرق شدن این شناور را تغییر دهانه اسكله بندر دیر اعلام كرده بودند



بوشهر - رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: علت اصلی غرق شدن موتورلنج حادثه دیده در بندر دیر این استان درروز جمعه گذشته رعایت نكردن مسیر اصلی كانال ورودی بندر دیر بوده است

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، علی ابراهیم زاده اظهار داشت: این درحالی است كه برخی افراد غیر كارشناس علت غرق شدن این شناور را تغییر دهانه اسكله بندر دیر اعلام كرده بودند كه در رسانه ها نیز منعكس شده است.

وی اظهارداشت: این لنج پس از انجام تعمیرات زیرآبی در خارج از حوضچه بندر، قصد ورود به این حوضچه و پهلوگیری دراسكله را داشته كه به علت رعایت نكردن مسیر اصلی وشرایط بد جوی، كنترل شناور از دست ناخدا خارج شده و جریان باد لنج را روی موج شكن منحرف می كند و به علت استحكام نداشتن، بدنه شناور خرد شده و در دریا غرق می شود.

وی با اشاره به اظهارنظرهای غیركارشناسی در مورد احداث موج شكن بندر دیر گفت: احداث دهانه موج شكن بندر دیر پس از مطالعات كارشناسی و رعایت همه مسایل ایمنی انجام شده و هیچ مشكلی برای شناورهایی كه از مسیر اصلی و بر اساس استانداردها دریانوردی كنند، ندارد.

ابراهیم زاده اضافه كرد: این شناور در هنگام بروز سانحه هیچ تماسی با ایستگاه مخابرات دریایی و مركز جستجو ونجات بندر دیر برقرار نكرده و ساعت ها پس از روی دادن این سانحه و فقط برای بیرون كشیدن موتور لنج از اعماق آب اقدام به تماس با مركز جستجو ونجات كرده است.

وی تاكید كرد: بارها در كلاس ها و دوره های آموزشی به دریانوردان توصیه شده در هنگام اضطرار پیش از انجام هر عملی، مراكز جستجو و نجات را از طریق كانال 16 VHF مطلع نمایند اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود كه اصول ایمنی از جانب دریانوردان نادیده گرفته می شود كه رعایت نكردن این موضوع باعث وارد آمدن خسارت های مالی و جانی جبران ناپذیر به آنها می شود.

این درحالی است كه مدیرعامل تعاونی بندر دیر گفته بود: این شناوركه دراسكله بندر دیر پهلو گرفته بود، به قصد جابجایی دراسكله به حركت درآمد كه به علت وزش بادهای جنوبی همرا ه با امواج شدید دریا به طور كامل به عمق دریا فرو رفت.

عیسی فولادی درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: از سال گذشته كه با نظر اداره بنادرودریانوردی استان بوشهر دهانه اسكله از غرب به سمت جنوب تغییر یافته تاكنون پنج شناوردراسكله این بندرغرق شده اند.

وی افزود: جامعه صیادی این بندربا مكاتبات و تذكرهای شفاهی وكتبی مشكل تغییردهانه اسكله به سمت جنوب را به به اطلاع مقام های مسوول استان بوشهر رسانده است اما تاكنون هیچ گونه اقدامی برای حل این مشكل صورت نگرفته است وصیادان از این وضعیت نگران هستند.

فولادی یادآورشد: اكنون دهانه ورودی این اسكله بین شناورهای صیادی وتجاری مشترك است.

بندر دیر در 200 كیلومتری جنوب بوشهرواقع است بیش از 500 شناور صیادی و باری در آن مشغول فعالیت هستند.

 



تاریخ انتشار : 26 دی 1390, 21:46



» اخبار مرتبط:

  • انتقال ۵۶ مسافر شناور حادثه دیده بندرعباس
  • نجات شناور مسافربری از غرق شدن
  • حادثه برای شناور تحقیقاتی در ساحل بندر بوشهر
  • تلاش‌های داخلی و بین‌المللی برای نجات صیاد غرق شده گناوه‌ای
  • توفان و مرگ جوان بوشهري بر اثر رعد و برق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟