مشروح اخبار


» اجرای سامانه هوشمند ارزشگذاری کالا ها درگمرک



مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران گفت: با راه اندازی سیستم اظهار از راه دور کالا، ایستگاه ارزش از گمرکات کشور حذف و تعیین ارزش کالا هوشمند شد.


مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران گفت: با راه اندازی سیستم اظهار از راه دور کالا، ایستگاه ارزش از گمرکات کشور حذف و تعیین ارزش کالا هوشمند شد.

به گزارش راک نیوز ؛ خداکرم اسکندری روز چهارشنبه درگفت وگوی اختصای با ایرنا در بوشهر افزود: اجرای پروژه بررسی هوشمند ارزش که با عنوان tsc (نظام کد گذاری یکتا) به کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی ابلاغ شده، در دستور کار گمرک ایران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: گمرک ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان جهانی، خود را ملزم به اجرای سامانه هوشمند ارزش می داند.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران بیان کرد: با اجرای این سامانه هوشمند برای هر قلم کالا یک کد چهار رقمی تعریف می شود که معرف همه مشخصات آن است.

وی گفت: با اجرای سامانه هوشمند ارزش به محض این که صاحب کالا، کالای خود را در سیستم اظهار کرد آن کالا به طور خودکار بررسی ارزش می شود.

اسکندری افزود: با اجرای پروژه یاد شده دیگر کارشناسان گمرک در بررسی گمرک دخیل نیستند و وضعیت ارزش در سیستم گمرک بررسی می شود.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران اظهارکرد: برای ارزش کالاهای بورسی ارزشیابی به صورت هفته ای و برای سایرکالاها هر سه ما یکبار خواهد بود.

اسکندری افزود: برنامه نرم افزاری نظام کد گذاری تا دو هفته آینده در گمرک ایران راه اندازی می شود.

وی گفت: برای اجرای نظام کدگذاری یکتا تاکنون سه هزار رکورد ارزش لوازم خانگی کوچک و بزرگ در سامانه ثبت شده است و برای واردکنندگان لوازم یدکی قابل دسترسی است.



تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1394, 13:05



» اخبار مرتبط:

  • گمرک در نوع کالای ورودی به کشور دخالتی ندارد
  • کاهش یک میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمددرسال93/بی رغبتی صدور کالا ازگمرک استان!
  • دکترکرباسیان:کاهش زمان ترخيص کالا از 27 به 7 روز
  • رشد19درصدی صادرات در10ماهه امسال
  • واردات 6 هزار تن کالا از طریق گمرکات فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟