مشروح اخبار


» تعطیلی ماهنامه " نورباران ممسنی"+واکنش رئیس اداره فرهنگ وارشادممسنی



دربخشی از این گلایه نامه یاهمان صفحه آخر آمده است:افق ممسنی طاقت نورباران را نداشت و برخی شیطنت ها، تنگ نظری ها و عدم حمایت های مالی موجب توقف انتشار نورباران شد. لازم به ذکر است تنها ...


به گزارش راک نیوز ازممسنی، ماهنامه نورباران یکی از نشریات فعال شهرستان های ممسنی و رستم است که از سال 90 و در زمان نمایندگی عبدالرضا مرادی راه اندازی شد اما این روزها به بهانه قطع مجوز درج آگهی های ثبتی (اداره ثبت اسناد و املاک) و عدم توان تامین هزینه ها تعطیل شده است.

این نشریه درتشریح علت تعطیلی خود درمطلبی تحت عنوان صفحه آخر نوشته است:

 

هر چند از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر قطع حمایت های مالی نورباران از طریق گرفتن مجوز درج آگهی های ثبتی از نشریات شهرستان ممسنی و دادن آن به نشریه "سلمان" شهرستان کازرون به گوشمان رسیده بود اما باورمان نمی شد که در آغازین روزهای سال 94 –در حالی که شماره 60 نورباران را طراحی نموده بودیم- مجبور به توقف انتشار آن شدیم.

 

با وجود رایزنی های انجام شده با مسئولان شهرستان و استان، به نتیجه ای نرسیدیم

 

افق ممسنی طاقت نورباران را نداشت و برخی شیطنت ها، تنگ نظری ها و عدم حمایت های مالی موجب توقف انتشار نورباران شد. لازم به ذکر است تنها منبع مالی نورباران آگهی های ثبتی بود.اطلاعات تکمیلی را به امید خدا در روزهای آتی به اطلاع خواهیم رساند.

اما آنسوی ماجرا مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ممسنی دراین زمینه گفت:

 

در سطح شهرستان 3 ماهنامه و یک فصلنامه فعالیت می کنند.  روند گرفتن آگهی ها توسط نشریات به این صورت هست که  هر سال شورایی در استان متشکل از دادگستری , اداره ثبت، اداره فرهنگ و ارشاد، تشکیل می شود و آگهی ها  را در بین  نشریات واجد شرایط استان توزیع می کنند.

 

وی در خصوص نشریاتی که شرایط اخذ آگهی ثبتی را دارند گفت: باید حداقل ترتیب انتشار آن آگهی هفته نامه باشد،  به صورت مداوم در محدوده جغرافیایی در طول سال توزیع گردد، از سوابق خوبی از نظر اعتماد مردمی و شرایط فنی برخوردار باشد و مردم از آن راضی باشند.

 

بنابراین نشریاتی که به صورت ( روزنامه، هفته نامه و دوهفته نامه ) باشد و قوانین و مقررات مربوطه را هم رعایت کرده باشند میتوانند آگهی بگیرند .اما متاسفانه در شهرستان ممسنی نشریاتی که به صورت هفته نامه یا روزنامه یا دوهفته نامه  باشد وجود ندارد تا بتواند آگهی های شهرستان را جذب کند  و همه نشریات به صورت ماهنامه یا فصلنامه توزیع می گردد . بنابراین شرط اساسی را ندارند.

 

حسینی در این خصوص که در سال گذشته نشریه نورباران اگهی می گرفت ولی امثال  به سلمان کازرون تعلق گرفته است اظهار داشت: در سال گذشته سال 92و 93 نشریه نورباران این کار را انجام می داد ضمن اینکه ماهنامه بود  اما در سال 94 با توجه به اینکه در کل استان تعداد ماهنامه ها زیاد بود و مجوز فعالیت گرفته بودند و درخواست آگهی کردند و همین امر باعث اعتراض نشریات( روزنامه ها –هفته نامه ها و دو هفته نامه ها) شد  لذا همین امر باعث شد تا ماهنامه ها نتوانند آگهی بگیرند و همچنین مشکلات فنی  مربوط به نشریات در این میان وجود داشته است .

 

یک موضوع دیکر اینکه معمولاً نشریاتی که  اگهی های ثبتی میگیرند  در هر سال با توجه به محدوده  جغرافیایی جابه جایی هایی در شهرستان ها  صورت می گیرد. مثلاً ممکن است آگهی های  ممسنی  امثال به یک نشریه و سال دیگر به نشریه دیگر داده شود مثلاً امسال با توجه به اینکه نورباران در دو سال قبل آگهی ممسنی  را  گرفته بود و تجاربی هم در این زمینه داشت و نخواستند که حذف  کامل شود آگهی  شهرستان رستم  به آن  داد شد  و در سال آینده ممکن است این تغییرات باز هم صورت بگیرد ضمن اینکه این اداره پیگیری لازم را  را در خصوص نشریات شهرستان  و حمایت از آنها انجام داده است .کارها هم خوب پیش رفت  واداره کل قول همکاری دادند اما متاسفانه به دلیل  ترتیب انتشار (ماهنامه بودنشان)  و مشکلاتی که مربوط به مسائل ثبتی بود مسئله حل نشد.

 

البته هدف اصلی نشریه اطلاع رسانی  در بین جامعه می باشد حالا چه آگهی بگیرد چه نگیرد .لذا رسالت اصلی نشریه باید حفظ شود .و همه نشریات هم که از این مزایا برخوردار  نیستند . لذا داشتن  آکهی و یا سلب آگهی در چهار چوپ قانون می باشد  که هیچ ارتباطی  با گروه  و یا فرد خاصی ندارد و اگر نشریات شهرستان تمایل به گرفتن آگهی را دارند باید فرایند تبدیل ماهنامه به دوهفته نامه یا هفته نامه و یا روزنامه را انجام بدهند  تا دست این اداره جهت حمایت از آنها باز باشد و قطعا از نشریاتی که داری شرایط باشند حمایت خواهیم کرد ولی اگر فاقد شرایط باشند از نظر فانون دست ما هم بسته است

 



تاریخ انتشار : 12 خرداد 1394, 09:28



» اخبار مرتبط:

  • احضار مدیر مسئول ماهنامه نورباران به دادگاه
  • آگهی دعوت از دخترا ن به خونه خالی !
  • شوخی جدی ؛ آگهی"وزیر" برای وزارت علوم!
  • خبرمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمدبرای کارکنان قراردادی
  • گلایه بخشدار سوق از مدیر عامل برق استان و مدیر شهرستان
  • » اشتراک گزاری خبر

    • سالار

    • 19 خرداد 1394 16:08
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    یکی نیس به رییس ارشاد نوراباد بکه مگه شما مدافع نشر فرهنگ تو شهرتون نیستین که به راحتی جلو روتون یه نشریه ای رو که چهارسال مداوم پانزده روز یکبار منتشر میشده قربونی کازرونی ها کردن و جیک شما هم در نیومد..
    تازه اگه مشکل داشته تو این مدت شما چرا بهش اگهی های ثیتی می دادید/؟؟؟
    فکر کنم نوربارانی ها همیشه منتقد نماینده و گروه موجود بودن و...
    • هواخواه نورباران

    • 3 بهمن 1395 10:29
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    رییس اداره ارشاد در خصوص نشریاتی که شرایط اخذ آگهی ثبتی را دارند گفت:
    1- باید حداقل ترتیب انتشار آن آگهی هفته نامه باشد،
    2-به صورت مداوم در محدوده جغرافیایی در طول سال توزیع گردد،
    3-از سوابق خوبی از نظر اعتماد مردمی و شرایط فنی برخوردار باشد و مردم از آن راضی باشند.

    بنابراین نشریاتی که به صورت ( روزنامه، هفته نامه و دوهفته نامه ) باشد و قوانین و مقررات مربوطه را هم رعایت کرده باشند میتوانند آگهی بگیرند .اما متاسفانه در شهرستان ممسنی نشریاتی که به صورت هفته نامه یا روزنامه یا دوهفته نامه باشد وجود ندارد تا بتواند آگهی های شهرستان را جذب کند و همه نشریات به صورت ماهنامه یا فصلنامه توزیع می گردد . بنابراین شرط اساسی را ندارند.

    این ها گفته رییس محترم ارشاد هست که برای ابقای خودشون و اقامت چند روزی بیشتر فرموده اند
    وگرنه روزنامه و دو هفته نامه نورباران رو که مدت دوسال به طور مداوم و مستمر منتشر می شد فاقد شرایط نمی دونستند.
    براتون متاسفیم جناب حسینی عزیز
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟