مشروح اخبار


» تاجگردون:استیضاح وزیر آموزش هیچ فایده ای برای کشور و فرهنگیان ندارد/ فانی شومن و خالی‌بند نیست



غلامرضا تاجگردون در مخالفت با استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش، گفت: بیشترین استیضاح‌ها در طول مجالس ایران استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده است.

نماینده باشت و گچساران خطاب به استیضاح کنندگان درخواست کرد با رفتاری غیر از استیضاح در پی حل مشکلات آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه باشند.

وی در حمایت از وزیر آموزش و پرورش، گفت: فانی در دنیای سیاست‌زده امروز درستکارترین مدیر دولتی و از متن جامعه فرهنگیان است، به این مسأله توجه جدی داشته باشید.


نماینده گچساران و باشت گفت: استیضاح فانی پاسخ مناسبی به دغدغه فرهنگیان نیست. نتیجه نخواستن‌ها و نتوانستن‌های دیروز آموزش و پرورش را امروز فانی باید پاسخگو باشد.

به گزارش راک نیوز ، غلامرضا تاجگردون در مخالفت با استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش، گفت: بیشترین استیضاح‌ها در طول مجالس ایران استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده است.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، فقدان نگاه سیستمی به آموزش و پرورش در دولت و مجلس موجب سرپوش گذاشتن بر چالش‌های این وزارتخانه شده است.

وی با بیان این‌که در کنار فرهنگیانی هستیم که خود یا فرزندانشان سر گرسنه بر بالین می‌گذارند از استیضاح کنندگان پرسید: آیا با استیضاح می‌توان این شرایط را تغییر داد؟ پاسخ یقیناً‌ منفی است. آیا عملکرد وزیر از حیث اقتصادی و اجتماعی موجب انحراف جدی در عملکرد آموزش و پرورش شده است؟ آیا وزیر را به خاطر توزیع نامناسب پول و امکانات و هزینه نامناسب در ساختار آموزش و پرورش به مجلس کشانده‌ایم؟

تاجگردون با طرح این مسأله که چه باید کرد تا وضعیت نابسامان و نامناسب آموزش و پرورش بهبود یابد،‌ متذکر شد: سهم گذشتگان، دولت و مجلس در وضعیت امروز آموزش و پرورش چه سهمی است؟ اگر می خواهیم وضع فرهنگیان بهتر شود تک تک نمایندگان و دولتمردان در این قضیه سهیم هستند.

وی با اشاره به سهم مجلس در شکل‌گیری نابسامانی‌های امروز آموزش و پرورش، گفت: مجلس نهم در بودجه 94 آموزش و پرورش 2477 میلیارد تومان از بخش‌های مختلف به بودجه این وزارتخانه افزود. به ازای واردات هر کالا نیز سهمی از عوارض برای آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد. از بودجه 92 تا 94 سهم این وزارتخانه 2 درصد افزایش یافته است. سرانه مدارس تا دو سال قبل 10 میلیارد تومان بود و امروز این عدد به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است. همه این موارد نشان می‌دهد ظرفیت‌های بهتری برای حل مشکلات این وزارتخانه به وجود آید.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان پیشنهاد داشتند با کاهش یارانه ثروتمندان و افزودن آن به حقوق معلمان مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم ولی مجلس به این پیشنهاد رأی نداد. باید سهم مجلس در شکل‌گیری وضعیت جاری آموزش و پرورش مورد توجه همکاران قرار بگیرد.

 

وی با طرح این پرسش که آیا استیضاح وزیر آموزش و پرورش پاسخ به یک رفتار دولت است،‌ گفت: دولت، صدای نمایندگان موافق و مخالف مجلس را در این مطالبه بشنود. مطالبه امروز استیضاح کنندگان مطالبه متن دل مردم است. بنابراین ظرفیت بهتری را برای حل مشکل این وزارتخانه به وجود آورید. اما آیا استیضاح وزیر پاسخی به یک رفتار دولت است؟ وزیر علوم استیضاح و برکنار شد. چرا با حذف وزیر،‌ مجلس به دولت علامت داد، در دولت قبل هم با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همین علامت به دولت داده شد. اما چه شد؟

نماینده باشت و گچساران خطاب به استیضاح کنندگان درخواست کرد با رفتاری غیر از استیضاح در پی حل مشکلات آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه باشند.

وی در حمایت از وزیر آموزش و پرورش، گفت: فانی در دنیای سیاست‌زده امروز درستکارترین مدیر دولتی و از متن جامعه فرهنگیان است، به این مسأله توجه جدی داشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه استیضاح امروز فانی پاسخی به رفتار دولت یازدهم نیست گفت: اخیرا مجلس وزیر علوم را استیضاح کرد، مجلس با این اقدام به دنبال ارسال یک علامت به دولت بود همچنین در دولت احمدی نژاد مجلس وزیر کار این دولت را استیضاح کرد که این اقدام در پاسخ به رویکرد دولت دهم صورت گرفت حال این موضوع واضح است که در استیضاح فانی مجلس هیچ بهره ای برای پاسخ دادن به دولت نمی برد.

تاجگردون افزود: ‌دولت باید با تغییر رفتار خود و با همکاری با مجلس در جهت حل مشکلات فرهنگیان به ویژه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 تلاش کند از طرفی دیگر فانی در عالم امروز که پر از سیاست است یک عیب دارد و آن این است که وی شومن و خالی‌بند نیست حال من خواهش می کنم که به خاطر شخصیت وی که رفتار و اخلاق فرهنگی دارد توجه کنیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت، مجید انصاری، محمدرضا صادق، سید محمود علوی، وزیر صنعت، وزیر ورزش، طلایی نیک، دهقان وزیر دفاع، سلطانی‌فر و وزیر بهداشت نیز در جلسه استیضاح فانی حضور دارند.



تاریخ انتشار : 3 تیر 1394, 11:21



» اخبار مرتبط:

  • وزیر آموزش و پرورش : از استیضاحم استقبال می‌کنم
  • استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
  • تجمع نمایندگان مجلس برای استیضاح فانی
  • خبر خوش برای فرهنگیان بازنشسته
  • رئیس جمهور برای استیضاح وزیر علوم به مجلس نیامد/وزیرعلوم واردمجلس شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟