مشروح اخبار


» علت صادرنشدن حکم عامل اسیدپاشی دردهدشت چیست؟



دادستان کهگیلویه با بیان این‌که 523 فقره از پرونده‌های سال گذشته نیز مختومه شده است از کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان طی سال‌های 92 و 93 خبر داد و افزود: کاهش چهار درصدی ورودی پرونده حاکی از همین میزان کاهش در وقوع جرم است.


 نشست خبری مسئولان قضائی شهرستان  به مناسبت هفته این قوه در دادگستری دهدشت باحضوراصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش (محسن تباری)خبرنگار راک نیوز از دهدشت ، رئیس دادگستری کهگیلویه با بیان این‌که این دستگاه کمترین میزان تخلفات اداری را در سطح استان دارد این امر را نشان‌دهنده سلامت این مجموعه عنوان کرد.

رئیس دادگستری کهگیلویه از بیکاری، فقر، اعتیاد و دخالت‌های خانواده طرفین به عوامل جدایی زوجین نام برد و گفت: وضعیت طلاق در این شهرستان هر سال نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته و 75 درصد طلاق‌های صورت گرفته توافقی بوده است.

وی فراوانی جرائم کیفری در حوزه قضائی شهرستان را به ترتیب مربوط به سرقت، ضرب و جرح و مزاحمت‌های تلفنی عنوان و تصریح کرد: نباید توقع داشت همه مشکلات به دست قوه قضائیه حل شود بلکه همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم در این باره ضروری است.

هم‌چنین مجید کرمی در تشریح گزارشی از وضعیت پرونده‌های یک ساله دستگاه قضائی شهرستان خاطرنشان کرد: از هفته قوه قضائیه در سال گذشته تا امروز  12 هزار و 961 پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان وارد شده که با خروجی 13 هزار و 484 پرونده همراه بوده است.

دادستان کهگیلویه با بیان این‌که 523 فقره از پرونده‌های سال گذشته نیز مختومه شده است از کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان طی سال‌های 92 و 93 خبر داد و افزود: کاهش چهار درصدی ورودی پرونده حاکی از همین میزان کاهش در وقوع جرم است.

کرمی عملکرد حوزه قضائی شهرستان در کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین را چشمگیر خواند و ادامه داد: طی 12 ماه گذشته هزار و 689 فقره پرونده محکومیت قطعی وارد اجرای احکام کیفری شده است و دو هزار و 203 فقره خروجی داشته است.

کرمی درپاسخ به سوال خبرنگار راک نیوز مبنی برعلت تاخیر در صدور حکم عامل اسیدپاشی در شهر دهدشت گفت :تاخیردرتصمیم گیری بدلیل عدم ارائه گزارش نهایی پزشکی قانونی مبنی برنوع ومیزان جراحات وصدمات وارده به قربانی اسیدپاشی تاکنون میباشد.

دادستان کهگیلویه افزود:باتوجه به شرایطی که قربانی اسیدپاشی داشته و تمام نشدن دوره درمان ،پزشکی قانونی تاکنون نتوانسته گزارش نهایی خود را ارائه دهد.

این مقام قضایی یادآورشد :درهمین زمینه مدتی شوهر وخاله فرداسیدپاش وهم چنین موتورسورای که عامل اسیدپاشی را ازمحل حادثه فراری داده بود بازداشت موقت بودند اما عامل اسید پاشی تا صدور رای نهایی هم چنان دربازداشت بسرمیبرد.

مجیدکرمی درپایان از اعلام رای دستگاه قضا درآینده نزدیک درمورد یک فقره مرگ  مشکوک جوانی در  شهر دهدشت که سال گذشته رخ داده بود خبرداد.

شهرستان کهگیلویه یکی از امن ترین شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد میباشد که به مرکزیت دهدشت درفاصله 220کیلومتری از یاسوج مرکزکهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

 



تاریخ انتشار : 7 تیر 1394, 07:00



» اخبار مرتبط:

  • با حضور مسئولان استانی رئیس جدید دادگستری کهگیلویه معرفی شد
  • تخلف محرز برخی دفاتر طلاق دهدشت در اجرای صیغه طلاق
  • دخترجوانی در "دهدشت"قربانی اسید پاشی شد.
  • حکم قصاص اسید پاش تایید شد
  • عکسی از دختر "دهدشتی" قبل از اسید پاشی +تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟