مشروح اخبار


» دکتررحیمی:دانشگاهیان بازوهای پژوهشی سازمان محیط زیست هستند



رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد بازوهای پژوهشی مناسبی برای سازمان محیط زیست در سطح ملی و منطقه ای هستند.دکتر محمود رضا رحیمی در نشست دانشگاهیان و تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست محیطی با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود:


رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد بازوهای پژوهشی مناسبی برای سازمان محیط زیست در سطح ملی و منطقه ای هستند.

به گزارش راک نیوز  به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، دکتر محمود رضا رحیمی در نشست دانشگاهیان و تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست محیطی با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با توجه به پتانسل ها و توانایی های علمی و منطقه ای دانشگاههای استان، سازمان محیط زیست می تواند از این دانشگاهها به عنوان بازوهای پژوهشی خود در زمینه مسایل زیست محیطی استفاده کند.

وی با اشاره به شتاب تخریب محیط زیست در ایران بیان داشت: اگر این روند در کشور متوقف نشود نسل‌های آینده چیزی به نام محیط زیست سالم و پایدار را نمی‌بینند.

رحیمی با بیان اینکه توسعه باید در همه زمینه ها باشد، اظهار داشت: پیوست محیط زیستی باید در همه طرح ها وجود داشته باشد و بر روند اجرای درست آن نیز نظارت جدی شود.

این مسئول دانشگاهی در ادامه به توانایی های دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر در استان اشاره و بیان داشت: دانشگاه یاسوج دارای ۲۲۰ نفر عضو هیئت علمی است که در بین آنان دو دانشمند isi که جز یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند نیز حضور دارند.

رحیمی ادامه داد: این دانشگاه از نظر تاثیرگذاری در حوزه پژوهش، نهمین دانشگاه جامع در رتبه بندی کشوری است و در بین حدود ۱۷۰ دانشگاه کشور در جایگاه ۲۸ قرار دارد و در برنامه استراتژیک دانشگاه هدف این است که این جایگاه به زیر ۲۰ برسد.

وی تصریح کرد: دانشگاه یاسوج با وجود کوچکی و جمع و جور بودن دانشگاهی است که در سطح ملی و بین المللی دارای رتبه های خیلی خوبی است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به فعالیتهای گسترده زیست محیطی در این دانشگاه اظهار داشت: ۳۵درصد طرح‌های پژوهشی دانشگاه یاسوج با محوریت مسایل زیست محیطی است.

رحیمی گفت: از دیگر فعالیتهایی که در این زمینه صورت گرفت می توان به برگزاری همایش بلوط و کارگاه دوجانبه ایران و آلمان با محوریت حفظ و مدیریت جنگلهای زاگرس اشاره کرد.

این مسئول آموزش عالی تاکید کرد: پژوهشکده منابع طبیعی و محیط زیست، پژوهشکده گیاهان دارویی و آزمایشگاههای پیشرفته تحقیقاتی پیشرو در سطح کشور که برخی از فعالیتهای این آزمایشگاه با تمرکز بر روی آلودگی های زیست محیطی در حوزه های مختلف انجام می شود از دیگر توانمندیهای دانشگاه یاسوج در زمینه محیط زیست است.

رحیمی به نمایندگی از دانشگاهیان استان از رئیس سازمان محیط زیست کشور خواست که با حمایت ویژه، زمینه گسترش ارتباط و همکاری دانشگاه‌ها با سازمان محیط زیست فراهم شود.

در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه یاسوج و محیط زیست امضا شد.



تاریخ انتشار : 13 مرداد 1394, 13:12



» اخبار مرتبط:

  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • رئیس سازمان محیط زیست به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند+برنامه‌ها
  • معاون رییس جمهورصبح امروز وارد یاسوج شد
  • حال و روز ناخوش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد!
  • دانشجوی کهگیلویه وبویراحمدی رتبه برتر جشنواره محیط زیست را کسب کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟