مشروح اخبار


» نوش دارو بعدازمرگ سهراب !/دستور وزیر جهاد کشاورزی در خرید سیب درختی کهگیلویه و بویراحمد از باغداران



رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای خرید سیب درختی کهگیلویه و بویراحمد از باغداران خبر داد.گوهرگانی بیان کرد: در استان ظرفیت‌های مناسبی برای تولید محصول و در نهایت صادرات آن داریم که باید از این ظرفیت برای توسعه اسیتان و خروج از محرومیت به خوبی استفاده کنیم که فارغ‌التحصیلان کشاورزی بهترین ظرفیت برای اجرای این کار هستند.


رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای خرید سیب درختی کهگیلویه و بویراحمد از باغداران خبر داد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج، جعفر گوهرگانی با اشاره به توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در دو زمینه باغداری و کشاورزی اظهار کرد: خاک حاصلخیز و همچنین داشتن آب و هوای مناسب با انواع کشت‌ها و از همه بالاتر دارا بودن نیروی انسانی با تجربه در بخش کشاورزی از استان ما منطقه‌ای با توانمندی بالا در تولید محصولات باغی و زراعی ساخته است.

گوهرگانی بیان کرد: در استان ظرفیت‌های مناسبی برای تولید محصول و در نهایت صادرات آن داریم که باید از این ظرفیت برای توسعه اسیتان و خروج از محرومیت به خوبی استفاده کنیم که فارغ‌التحصیلان کشاورزی بهترین ظرفیت برای اجرای این کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌های مسئولان استانی در سال‌های اخیر را موضوع میوه شب عید برشمرد و افزود: در گذشته خرید ما از بازارهای خارج استان صورت می‌گرفت در حالی که در استان بهترین تولیدات باغی اعم از پرتقال و سیب را داریم.

این مسئول گفت: ما از سال گذشته قدم خوبی را برای خرید محصول از باغداران استان داشتیم و امسال آن پروژه تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستور زیر جهاد کشاورزی این بوده که محصول سیب استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شود و این کار توسط تعاون روستایی در استان ما صورت می‌گیرد.

گوهرگانی تصریح کرد: به غیر از داخل استان شش استان همجوار دیگر نیز شروع به خرید سیب از باغداران هم استانی کرده‌اند که امیدواریم امسال بخش زیادی از محصولات باغداران ما خریداری شود.

به گزارش راک نیوز ، این خبر درحالی رسانه ای میشود که تعدادی از باغداران هم استانی  دوهفته پیش درگفتگو با خبرنگار ما از فروش ثمره درختان خود به قیمت کیلویی 700 تا هزار تومان به دلالان خبر دادند که همین میوه دربازار داخلی شهرستان به قیمت 4تا5هزارتومان بفروش میرسید.

این باغداران هم استانی با بیان اینکه اگرمیوه های درختی خود را به این چنین قیمت نمی فروختیم و میوه از درخت جدا میشد درکم ترین زمان ازبین میرفت لذا چاره ای جز فروش به قیمت دلخواه دلال ها نداشتیم ازبی توجهی مسئولان دراین امر گلایه مندبودند.

مناطق سی سخت و کاکان در شهرستتان های بویراحمد و دنا از مناطق تولید این محصول باکیفیت میباشند.



تاریخ انتشار : 28 مهر 1394, 08:33



» اخبار مرتبط:

  • عدم بارندگی خوب در مناطق گرمسیری:80 درصد از مزارع کشت گندم مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از بین رفت
  • کهگیلویه و بویراحمد محصولات صادراتی دارد اما تاجر ندارد
  • گوشه نظر مسئولان برای مشکل کم آبی "گوشه"زیلایی
  • کشت برنج و هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع
  • رئیس جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟