مشروح اخبار


» شهردار سابق شهر نورآباد ممسنی بازداشت شد/معاون سياسي- امنيتي استاندار فارس:بازداشت مسوولان شهرداري شهر صدرا صحت دارد/ اختلاس و ارتشاي ده‌ها ميليارد توماني



به گفته يك منبع موثق، در پي بازداشت دو نفر در شهرداري صدرا كه طي هفته‌هاي گذشته انجام شد، شهردار اين شهر نيز دیروز بازداشت شد. بازداشت شهردار صدرا از سوي نهادهاي امنيتي انجام شده است. پيش از اين يكي از معاونان شهرداري صدرا و رئيس يكي از كميسيون ‌هاي تخصصي اين شهر نيز بازداشت شده بودند. 
هنوز هيچ خبر رسمي در خصوص علت يا علل بازداشت اين افراد منتشر نشده است اگر چه گمانه زني‌ ها در اين خصوص شائبه سوء استفاده‌ هاي مالي، در مقياسي نسبتاً وسيع را گزارش داده است. 
در همین حال علیرضا محمودی رئیس...


يك منبع موثق از بازداشت شهردار شهر صدرا خبر داد. منوچهر قائدی شهردار سابق شهر نورآباد ممسنی بود.

به گزارش راک نیوز، به نقل از ایسنا به گفته يك منبع موثق، در پي بازداشت دو نفر در شهرداري صدرا كه طي هفته‌هاي گذشته انجام شد، شهردار اين شهر نيز دیروز بازداشت شد. بازداشت شهردار صدرا از سوي نهادهاي امنيتي انجام شده است. پيش از اين يكي از معاونان شهرداري صدرا و رئيس يكي از كميسيون ‌هاي تخصصي اين شهر نيز بازداشت شده بودند. 
هنوز هيچ خبر رسمي در خصوص علت يا علل بازداشت اين افراد منتشر نشده است اگر چه گمانه زني‌ ها در اين خصوص شائبه سوء استفاده‌ هاي مالي، در مقياسي نسبتاً وسيع را گزارش داده است. 
در همین حال علیرضا محمودی رئیس شورای شهر صدرا با بیان این که قائدی یک ماه پیش استعفای خود را از سمت شهردار اعلام کرده است گفت: از امروز عباس ملک زاده از کارمندان شهرداری شیراز که 3 سال هم شهردار بالاده کازرون بوده به عنوان سرپرست شهرداری صدرا مشغول به کار می شود. 
به گفته وی، شورای شهر صدرا 3 ماه فرصت دارد تا شهردار جدید این شهر را انتخاب کند. 

سایت های شیرازه و روزنامه خبر جنوب نیز به این مساله پرداختند و نوشتند: سال 90 نیز شهردار یکی از شهرستان های استان فارس به اتهام ارتشاء، اختلاس، تصرفات غیرقانونی در اموال دولت، جعل و تحصیل مال از طریق نامشروع دستگیر شد.

 

 هادي پژوهش، معاون سياسي- امنيتي استاندار فارس، در این خصوص گفته بود كه بازداشت مسوولان شهرداري شهر صدرا صحت دارد: «چون شنيده‌ام كه تاييد شده، تاييد مي‌كنم».

ظاهرا اين بازداشت‌ها از سوي نهادهاي امنيتي و به دليل اختلاس و ارتشاي ده‌ها ميليارد توماني مسوولان شهرداري صدرا صورت گرفته است. نام شهر ٢٦ ساله صدرا اما ٦٧ روز پيش بود كه تيتر خبرها شد؛ وقتي حسين معصوم، مشاور وزير راه و شهرسازي در سفر يكم شهريورماه خود به شيراز به ايسنا گفت: زمين‌خواري‌هاي انجام شده در صدرا «بزرگ» است و «عده‌اي تحت پوشش وقف كه نهاد حقوقي تاثيرگذار است، به دنبال سوءاستفاده و تصاحب اراضي ملي بودند».

معصوم با اشاره به «پيگيري‌هاي قضايي» صورت گرفته درباره اين موضوع عنوان كرد كه يك هيات قضايي پس از «بررسي‌هاي دقيق» به اين نتيجه رسيدند كه آراي پيش‌تر صادر شده «خلاف بين شرع است»؛ به همين دليل رياست قوه قضاييه تجويز اعاده دادرسي را قبول كرد و دستور توقف عمليات اجرايي موقوفه و بررسي مجدد صادر كرد.

مشاور وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه دادگاه بدوي راي سابق را بدون توجه به موارد خلاف شرع تاييد كرده است، گفت: ما مجدد اعتراض كرديم و رييس قوه قضاييه دستور رسيدگي مجدد صادر كرد. 

اما اين زمين‌خواري چگونه صورت گرفته است؟ به گفته معصوم، «براساس وقفنامه‌اي كه ارايه شده كه البته هيچگاه اصل وقفنامه‌اي را در هيچ مرجعي موقوفه ارايه نداده‌اند، پنج ششم موقوفه اين وقف به آقاي ابراهيم رامجردي مي‌رسد (كه در امريكا ساكن است) و يك ششم براي انتفاع خود وقف مي‌ماند و اين يعني اينكه چيزي عايد فقرا، مردم و مستمندان نمي‌شود».

مشاور وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: تعريف «مزرعه باجگاه» معلوم است و اراضي احيا شده هم مشخص است، اما امروز موقوفه آن را به كل شهر جديد چند هزار هكتاري تسري داده است. حال آنكه «محدوده شهر صدرا ١٧ هزار هكتار است كه پنج هزار آن داخل محدوده و ١٢ هزار آن در حريم است و مورد اختلاف ما با موقوفه در اكثر اين اراضي وجود دارد». 

اما اين اراضي متعلق به كيست؟ در حاشيه آن ديدار مهدي خاني، مديرعامل شركت عمران شهر صدرا به ايسنا گفت: ما قائل به اين نيستيم كه اين اراضي متعلق به موقوفه است، بلكه اين اراضي، اراضي ملي بوده است و بعدها به اسم موقوفه تبديل شده است. اين اراضي قطعا اراضي ملي است و به نام دولت هم انتقال خواهد يافت. حسين معصوم نيز ابراز اميدواري كرد كه «با پيگيري موثر قضايي بتوانيم آن را به دولت، بيت‌المال و مردم برگردانيم».

 +نورآنلاین



تاریخ انتشار : 9 آذر 1394, 09:03



» اخبار مرتبط:

  • اتهام امنیتی معاون قالیباف چیست؟
  • تکذیب بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی
  • رئيس كل دادگستري فارس در نشست خبری مطرح کرد:صدور حکم پرونده فساد مالي در جهادكشاورزي فارس/پسر استاندار سابق فارس در پرونده همیاری ها دخالت ندارد
  • ستاره راک آمريکاي لاتين درگذشت
  • زمان نامشخص ختم دادرسی «م.ر»
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟