مشروح اخبار


» پیشنهاد ویژه تاج‌گردون به وزیر آموزش و پرورش



نماینده گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزبر آموزش و پرورش خواستار توجه و تجدید نظر در گزینش داوطلبان استخدامی آموزش وپرورش شد.


به گزارش راک نیوز؛ در نامه غلام‌رضا تاج‌گردون به علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش آمده است؛
برادر گرامی جناب آقای دکتر کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام و احترام همان‌طور که مستحضرید آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معلمان به عنوان الگوهای تربیتی دانش‌آموزان نقش بی‌بدیلی در شکل‌گیری شخصیت و آینده‌سازان کشور ایفا می‌کنند از این رو انتخاب و گزینش آنها باید با دقت و عدالت کامل انجام شود. اخیرا نامه‌های متعددی از سوی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دست ما رسیده است که نشان دهنده وجود برخی نواقص و مشکلات در فرایند گزینش است این مشکلات نه تنها باعث ایجاد سرخوردگی و یاس در میان جوانان تحصیل کرده و متعهد شده است، بلکه می‌تواند به اعتبار نظام آموزشی کشور نیز خدشه وارد کند.
برخی از مهمترین این مشکلات عبارتند از:
اعمال سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری در فرایند گزینش متأسفانه برخی از گزینشگران با اعمال سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری داوطلبانی را که از نظر علمی و اخلاقی شایستگی لازم را دارند رد کرده‌اند. این امر علاوه بر تضییع حقوق داوطلبان باعث میشود افراد شایسته‌ای از چرخه آموزش و پرورش کنار گذاشته شوند در حالی که روز به روز نیاز آموزش و پرورش کشور به نیروی انسانی جوان و بانگیزه بیشتر می‌شود و گاها ناچار به تمدید دوره خدمت بازنشستگان عزیز میشود تا بخشی از این نیاز مرتفع گردد.
استفاده از اطلاعات نادرست و غیر واقعی در پرونده داوطلبان برخی از گزینشگران با استناد به اطلاعات نادرست و غیر واقعی که در فضای مجازی یا سایر منابع منتشر شده است به داوطلبان برچسبهای ناروا زده و آنها از استخدام جا مانده‌اند. این امر نه تنها خلاف رأفت اسلامی است. بلکه به اعتماد عمومی به نظام گزینش نیز خدشه وارد میکند.
عدم توجه به سوابق علمی و تحصیلی داوطلبان در برخی موارد به سوابق علمی و تحصیلی داوطلبان توجه کافی نشده و افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر و سوابق پژوهشی بهتر هستند، به دلیل برخی ملاحظات دیگر رد شده‌اند. این امر باعث می‌شود افراد کم توان‌تر وارد سیستم آموزشی شوند و کیفیت آموزش را کاهش دهند.

به عنوان یکی از دلسوزان نظام تعلیم و تربیت خواهشمندم در فرآیند گزینش نیروهای جوان نگاهی عمیق‌تر و رویکردی مبتنی بر رأفت اسلامی و مشمولیت داشته باشید بی‌شک جوانان امروز سرمایه های اصلی آینده کشور هستند و با اشتباهات و خطاهای احتمالی در حال رشد و تکامل میباشند در این راستا پیشنهاد می‌گردد تا با اتخاذ رویکردی تشویقی و حمایتی به جای تمرکز صرف بر اشتباهات بر توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان تأکید شود تجربه نشان داده است که تشویق و حمایت انگیزه‌ای قوی برای ارتقاء عملکرد و رشد فردی و اجتماعی جوانان ایجاد می‌نماید. بدیهی است که اشتباهات باید مورد بررسی قرار گیرند و در صورت لزوم تذکرات لازم داده شود اما این امر نباید به گونه‌ای باشد که موجب دلسردی و سرخوردگی جوانان گردد.
امید است با عنایت ویژه جنابعالی به این موضوع مهم شاهد ارتقای روزافزون کیفیت آموزش و پرورش و پرورش نسلی توانمند و متعهد باشیم. بدیهی است با استفاده از ظرفیتهای جوانان تحصیل کرده و متعهد کشور به نحو مطلوب می‌توان به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کرد.
لذا خواهشمند است با توجه به لزوم استفاده از جوانان تحصیل کرده و متعهد پیشنهاد می‍شود از داوطلبانی که در آزمونهای اخیر موفق به کسب حد نصاب نمره‌ی علمی و تخصصی شده‌اند استفاده شود و مجدداً با رویکردی مبتنی بر رأفت اسلامی و مشمولیت مورد بررسی قرار گیرند.
امید است با پیگیری های جنابعالی و سایر مسئولین امر شاهد رفع مشکلات موجود در فرایند گزینش معلمان و ایجاد فرصتهای برابر برای همه جوانان باشیم.



تاریخ انتشار : 12 مهر 1403, 19:26



» اخبار مرتبط:

  • سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد خبر داد: آغاز مرحله فرآیند تکمیلی و گزینش عمومی داوطلبان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • گزینش 26 فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره الگوهای یاددهی و یادگیری
  • سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد در بازدید از کانون‌های ارزیابی خبر داد: جذب ۲۵۶ نفر از طریق آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد
  • وزیر آموزش و پرورش به دکتر حسن روحانی نامه نوشت
  • مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟