مشروح اخبار


» ازابتکار جالب شهروند "سوقی" برای زائرین اربعین حسینی تا سفرپیاده سه جوان سوقی به کربلا+عکس



سفر پیاده تا کربلا، به مرور زمان در عراق گسترش بسیاری پیدا کرد و در مناسبت‌های مختلف، زائران امام حسین (ع) از سراسر این کشور، به سمت کربلا حرکت کرده و با پای پیاده مسیر شهرشان تا کربلای معلی را می‌پیمودند و در بین آن مناسبت‌ها، پیاده‌روی اربعین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. با روی کار آمدن دولت بعث عراق، حکومت با این مسئله به شدت برخورد نموده و بسیاری از زائرین پیاده را اسیر و اعدام کرد


سفر پیاده تا کربلا، به مرور زمان در عراق گسترش بسیاری پیدا کرد و در مناسبت‌های مختلف، زائران امام حسین (ع) از سراسر این کشور، به سمت کربلا حرکت کرده و با پای پیاده مسیر شهرشان تا کربلای معلی را می‌پیمودند و در بین آن مناسبت‌ها، پیاده‌روی اربعین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. با روی کار آمدن دولت بعث عراق، حکومت با این مسئله به شدت برخورد نموده و بسیاری از زائرین پیاده را اسیر و اعدام کرد و این مراسم مذهبی را به تعطیلی کشانید، ولی بعد از سقوط صدام، عشق حسینی، دلباختگان امام حسین (ع) را به سمت خود کشانده و دوباره این سنت حسنه و ارزشمند را برپا کرده است. شیعیان و عاشقان سالار شهیدان (ع)، در مناسبت‌های مختلف، به ویژه در اربعین حسینی، بسیار پرشورتر از قبل، از شهرها و کشورهای مختلف خصوصا ایران ، به سمت کربلا روانه شده، قدم در مکان گام‌های اسیران کربلا قرار داده و مسیرهای منتهی به شهر کربلا را با پای پیاده می‌پیمایند.

به گزارش راک نیوز از شهر سوق ، استقبال مردم این شهر از اربعین حسینی وشوق زیارت مرقد سالارشهیدان سبب گردید تا جمع کثیری از شهروندان این خطئه راهی کربلای معلی گردند.

همین سفر دسته جمعی باعث گردید تا یکی از شهروندان سوقی بجای تبریک قبولی زیارت عتبات به تمامی اهالی محله با نصب یک پارچه دست نویس به کربلایی های محله خودقبول زیارت آنها را تبریک بگوید:

ازابتکار جالب شهروند "سوقی" برای زائرین اربعین حسینی تا سفرپیاده سه جوان سوقی به کربلا+عکس

هم چنین خبرنگار راک نیوز از سوق خبرداد:سه جوان سوقی بنام های سیدقوام مساوات،سیدبهادرتقوی وعلی مومنی از گلزار شهدای این شهر با پای پیاده راهی کربلای معلی در خاک عراق شدند.

براساس این گزارش ، کربلایی های سوقی  این مسیر را بمدت 16 روز طی نمودند.فاصله شهر سوق تا کربلا از طریق مرز زمینی چزابه حدو 850 کیلومتر تخمین زده میشود.

گفتنی است شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه میباشدکه رد12 کیلومتری از دهدشت مرکزاین شهرستان واقع شده است

 

ازابتکار جالب شهروند "سوقی" برای زائرین اربعین حسینی تا سفرپیاده سه جوان سوقی به کربلا+عکس
ازابتکار جالب شهروند "سوقی" برای زائرین اربعین حسینی تا سفرپیاده سه جوان سوقی به کربلا+عکس

 



تاریخ انتشار : 16 آذر 1394, 00:26



» اخبار مرتبط:

  • حادثه در کربلا/۲ زائر ایرانی جان خود را از دست دادند
  • بازیکن استقلال در حال پیاده‌روی به سمت کربلا + عکس
  • جان سپردن زائر"لرزبان" هنگام زیارت حرم امام حسین + عکس
  • حمله خمپاره ای شب گذشته به کربلای مقدس /آخرین اخبار از ...
  • زائران ایرانی در حال برگشتند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟