مشروح اخبار


» 1و نیم درصد اطلاعات فضای مجازی و سایتهای اینترنتی غیراخلاقی هستند/کسب رتبه دوم جشنواره ی نوجوان سالم کشور



"حجم تخریب در فضای مجازی و اینترنت بالاست/ اطلاعات به صورت گزینش ناپذیر در اختیار افراد قرار می گیرد/ مسئولیت بخشی تنها اصلی که می تواند ما را موفق نگه دارد/ اینترنت شاه راه بزرگ اطلاعاتی"

به گزارش راک نیور: همایش آسیب های فضای مجازی و بیماریهای نو ظهور(عصر حاضر) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، حراست اداره کل آموزش و پرورش استان،معاونت تربیت بدنی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، کارشناسان پلیس فتا و مشاورین و معاونین اجرایی مدارس گچساران در دبیرستان پسرانه شهید جهان آرا برگزار شد.


1و نیم درصد اطلاعات فضای مجازی و سایتهای اینترنتی غیراخلاقی هستند/کسب رتبه دوم جشنواره ی نوجوان سالم کشور

"حجم تخریب در فضای مجازی و اینترنت بالاست/ اطلاعات به صورت گزینش ناپذیر در اختیار افراد قرار می گیرد/ مسئولیت بخشی تنها اصلی که می تواند ما را موفق نگه دارد/ اینترنت شاه راه بزرگ اطلاعاتی"

به گزارش راک نیور : همایش آسیب های فضای مجازی و بیماریهای نو ظهور(عصر حاضر) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حراست اداره کل آموزش و پرورش استان،معاونت تربیت بدنی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، کارشناسان پلیس فتا و مشاورین و معاونین اجرایی مدارس گچساران در دبیرستان پسرانه شهید جهان آرا برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: فضای مجازی آسیب های فراوان و متعددی دارد که یک بخش آن آسیب های اجتماعی است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه گفت: در عصر امروز که عصر ارتباطات و اطلاعات می باشد به راحتی اطلاعات از یک نقطه جهان به نقطه ی دیگر در کوهتاترین زمان ممکن ارسال و مخابره می شود.

هادی زارع پور گفت: این اطلاعات به صورت گزینش ناپذیر در اختیار افراد قرار می گیرد.

وی از مسئولیت بخشی تنها اصلی که می تواند ما را در این دنیا موفق نگه دارد نام برد.

زارع پور بیان کرد: محدود کردن جواب نمی دهد و ما با مصنوعیت بخشی می توانیم به نتیجه برسیم.

وی در ادامه افزود: یکی از فناوریهای جدید دنیای امروز اینترنت است که به عنوان شاه راه بزرگ اطلاعاتی از آن نام می برند و با اینترنت مرز جغرافیا برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد همچنین گفت: حجم اطلاعاتی که در فضای اینترنتی مبادله میشود حجم بسیار بالایی دارد که در این بین حجم تخریب در فضای مجازی و اینترنت حجم بالایی است.

زارع پور یکی از شبکه های اجتماعی که امرزوه پرطرفدار است را فیس بوک برشمرد که بعد از هند و چین پرجمعیت ترین شهر دنیاست.

وی گفت: روزانه 204 میلیون ایمیل در دنیا رد و بدل میشود.

زارع پور در ادامه اعلام کرد: اینترنت و فضای مجازی هم میتواند فرصت باشد و هم تهدید. فرصت از این نظر که در راستای توسعه، پیشرفت و بهره برداری استفاده شود و اگر از قسمتهای آسیب زا استفاده شود تهدید است.

وی گفت: اگر فضای مجازی را درست مدیریت نکنیم بزرگترین آسیب برای خانواده های ما محسوب میشود زیرا انواع و اقسام اطلاعات مختلف در آن وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری پنجمین دوره ی جشنواره ی نوجوان سالم که بزودی در استان برگزار میشود خبر داد.

زارع پور همچنین خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد موفق شده در جشنواره ی نوجوان سالم کشور رتبه ی دوم را کسب کند.

وی گفت: آسیبهای فضای مجازی و فناوری اطلاعات در سه بعد بررسی می شود که یک بعد آن آسیب های اخلاقی فضای مجازی، دیگری بعد آسیب های پزشکی و سومین بعد آسیب های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی است.

زارع پور اعلام کرد: بعد آسیب های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی افسردگی و انزوا را به دنبال دارد و برخی نوجوانان روزانه 18 ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند که این امر دوری از خانواده و دوستان را به دنبال دارد.

وی همچنین بیان کرد: 1و نیم درصد اطلاعاتی که در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی وجود دارد غیراخلاقی هستند. (گزارش: زینب محمدی)

 

 



تاریخ انتشار : 10 دی 1394, 16:27



» اخبار مرتبط:

  • توضیح در مورد عضویت دفتر رهبری درفیس بوک و رفع فیلتر فیس بوک
  • فروش سئوالات کنکور با قیمت مناسب شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگیری هکر صفحه شخصی یک دختر در فضای مجازی
  • 28 سایت خبری در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند
  • خودکشی دانش آموز دختر در شیراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود