مشروح اخبار


» با پرداخت زکات فقر از جوامع اسلامى ريشه كن می شود



جمع آوری مبلغ 4 میلیارد و206 میلیون ریال زکات در شهرستان چرام

علی حسن مظاهری مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرام گفت: طی نه ماهه سال جاری مبلغ 4 میلیارد و206 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری گردیده است.


"با پرداخت زکات فقر از جوامع اسلامى ريشه كن می شود"

جمع آوری مبلغ 4 میلیارد و 206 میلیون ریال زکات در شهرستان چرام

علی حسن مظاهری مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرام گفت: طی نه ماهه سال جاری مبلغ 4 میلیارد و 206 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری گردیده است.

به گزارش راک نیوز علی حسن مظاهری با اعلام این خبر گفت: پرداخت زکات یکی از مهمترین دستورات دین مبین اسلام است که موجب فقرزدایی در جامعه می شود و مردم این شهرستان نسبت به این امر توجه ویژه ای دارند.

مظاهری خاطر نشان کرد: این نهاد به عنوان متولی احیاء این فریضه الهی با همکاری روحانیون و مبلغین به ترویج، آگاه سازی، پیگیری، جمع آوری زکات و مصرف آن در جهت رفع مشکل نیازمندان و توسعه کار های عام المنفعه اقدام می کند.

وی اذعان داشت: هدف از تشريع زكات آن است كه فقرا به حقشان برسند مصالح مسلمين و جامعه اسلامى تامين شود و جامعه اى با عزت و عظمت در پرتو اداء حقوق واجب الهى بوجود آيد، فقر و فلاكت در ابعاد مختلف مادى و معنوى و فرهنگى و ... از جامعه اسلامى رخت بربندد.

مظاهری هدف اصلى از پرداخت زکات را ريشه كن كردن فقر از جوامع اسلامى است برشمرد و گفت: به فرموده امام صادق(ع) زكات براى آن است كه توانگران آزمايش شوند زندگى فقراء تامين شود اگر مردم زكات خود را مى پرداختند يك مسلمان بى نوا باقى نمى ماند مگر به جهت تقصير اغنياء و ثروتمندان.(گزارش: زینب محمدی)

 



تاریخ انتشار : 12 دی 1394, 14:06



» اخبار مرتبط:

  • قربانی درگفتگوبا راک نیوز: جمع آوری بیش از 3 میلیارد ریال کمک های مردمی در کمیته امداد شهرستان گچساران
  • میزان زکات فطره امسال مشخص شد
  • زکات فطریه در استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد
  • پرداخت 133 میلیون ریال کمک شهریه به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان چرام
  • میزان فطریه امسال اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟