مشروح اخبار


» تغییر نام استان هیچ دردی از مردم دوا نمی کند



یک محقق و پژوهشگر کهگیلویه و بویراحمدی گفت: طرح مباحثی همچون تغییر نام این استان که گرفتار مشکلات عدیده ای همچون بیکاری، توسعه نیافتگی و محرومیت است، تنها مشغول شدن به مسائلی است که هیج دردی از مردم را دوا نمی کند....

 راک نیوز :شیرعلی خرامین پیش از ظهر سه شنبه با اشاره به اظهار نظرهای برخی افراد در خصوص تغییر نام این استان در جمع خبرنگاران افزود: برای تصمیم گیری منطقی در خصوص هر تغییری باید هزینه ها و فایده های آن را محاسبه کرد و اگر فایده ها بیشتر از هزینه ها بود آنگاه به این اقدام دست زد.

وی با بیان ایکه برای اظهار نظر همه افراد احترام قائل هستم، تصریح کرد: متاسفانه برخی اظهار نظرها در خصوص تغییر نام استان منطقی و عقلانی نیست و هیچ دلیل قانع کننده ای برای تغییر نام استان وجود ندارد.

خرامین با اشاره به دلیل برخی مخالفین نام استان مبنی بر طویل و سخت بودن تلفظ نام استان اظهار داشت: تلفظ نام این استان به هیچ و جه سخت نیست و نامهای سختتری در کشور وجود دارد که به دلیل کثرت استعمال سلیس شده اند.

وی عنوان کرد: اگر منوال بر تغییر اسامی سخت است پس باید اسم 380روستا و بخش در این استان هم تغییر کند.
وی با اشاره به هزینه های تغییر نام استان بیان داشت: اگر بخواهند تنها تابلوهایی که بر روی آن کهگیلویه و بویراحمد نوشته شده را تغییر دهند، به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
خرامین همچنین در پاسخ به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه نام استان شامل همه شهرستانها و بخش ها نمی شود، گفت: در استانهای اصفهان و فارس، یزد و کرمان دهها شهرستان و بخش وجود دارد اما آیا آنها هم می گویند که نا استانشان در برگیرنده نام بخش و شهر آنها نیست.
این روانشناس نام این استان را برگرفته از هویت تاریخی آن دانست و یادآور شد: از نظر روانی مردم این استان با نام کهگیلویه و بویراحمد اخت شده اند و همانند تغییر نام کرمانشاه به باختران این پروسه به شکست می انجامد.



تاریخ انتشار : 3 مرداد 1391, 20:10



» اخبار مرتبط:

  • مخالف تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد هستم
  • حسینی هم به جمع مخالفین "کهگیلویه وبویراحمد "پیوست
  • نظرمعاون عمرانی استانداری استان درمورد تغییر نام کهگیلویه وبویراحمد
  • تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد محال است
  • تغییر رئیس بانک‌مرکزی ضروری است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟