مشروح اخبار


» یک سفر نوروزی با کمردوغ هفتمین آبشار ایران



کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌های طبیعی پر شماری است که هر کدام می‌تواند در کشور با سایر جاذبه‌های همانند خود برابری کرده و حتی از بسیاری جاذبه‌های طبیعی کشور پیشی بگیرد.


به گزارش راک نیوز از چاروسا سید حسن آرمند، کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌های طبیعی پر شماری است که هر کدام می‌تواند در کشور با سایر جاذبه‌های همانند خود برابری کرده و حتی از بسیاری جاذبه‌های طبیعی کشور پیشی بگیرد.

آبشار زیبای "کمردوغ" واقع در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

این آبشار دیدنی که نزدیک به 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض دارد پس از عبور از جاده‌های زیبا و درختان و جنگل‌های رویایی بلوط پس از عبور از شهر قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا به طول 10 کیلومتر نمایان می‌شود.

آبشار در تمام طول سال دارای آب است، ارتعاشات بلورین زرین و معلق آب آن در بلندا، رنگین‌کمان هفت رنگ را به طور واضح به تصویر کشیده است. این آبشار از ضلع شرقی کوه‌های قلعه رئیسی با ترکیب چشمه‌های متعدد سرچشمه می‌گیرد.

روستاى کمردوغ در نزدیکى این آبشار قرار دارد و به این دلیل کمر دوغ نامیده شده که رنگ صخره‌هاى آن سپید و شبیه به دوغ است.

چاروسا در 70 کیلومترى شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده و حتی اگر در تابستان به آبشار کمر دوغ بروید با آب و هوای خنک روبرو می‌شوید.

یک سفر نوروزی با کمردوغ هفتمین آبشار ایران

 

وجود امامزادگان "سیدمحمود" و "میرسالار" که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکی این آبشار همه ساله تعداد زیادی زائر را به این منطقه فرا می‌خواند و ارزش این اثر طبیعی را چند برابر کرده است.

در اطراف آبشار محل‌‌‌هایی برای استراحت و اقامت گردشگران در نظر گرفته شده ‌است، شهر قلعه رئیسی با هوای معتدل کوهستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 60 کیلومتری شهر دهدشت و در منطقه کاملا کوهستانی واقع شده است.

با اندک توجهى سازمان گردشگرى و میراث فرهنگى این منطقه مى‌تواند به یکى از جالب‌ترین مناطق جذب گردشگرى تبدیل شود.

یک سفر نوروزی با کمردوغ هفتمین آبشار ایران

 

 این آبشار از ضلع شرقى کوه‌هاى قلعه رئیسى با ترکیب چشمه‌هاى متعدد سر چشمه مى‌گیرد و در طول سال آب زلال و خنک از آن جارى است.



تاریخ انتشار : 6 فروردین 1395, 16:16



» اخبار مرتبط:

  • هفتمین آبشار کشور مورد بی‌توجهی مسئولان گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد
  • چاروسا بهشت گمشده کهگیلویه وبویراحمد +تصاویر
  • آبشار" کمر دوغ" قلعه رییسی اولین میراث طبیعی ثبت شده استان
  • بارگاه امامزاده سیدمحمود(ع) درکهگیلویه بیشترین گردشگر را در ایام نوروز جذب کرد
  • شاید باور نکنید ، ولی آبشارمارگون یخ زد! +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟