مشروح اخبار


» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران : ارسال850 اثر به دبیرخانه جایزه ملی سقلاتون



جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" ۸ و ۹ اردیبهشت در گچساران برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" در این شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر در گچساران سالی پر از دستاور برای حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان بود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران : ارسال850 اثر به دبیرخانه جایزه ملی سقلاتون

جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" ۸ و ۹ اردیبهشت در گچساران برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" در این شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر در گچساران سالی پر از دستاور برای حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان بود.

امیر نوروزی با اشاره به روند اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران، افزود: این پروژه در 10 اخیر سالانه به طور متوسط 200 میلیون تومان اعتبار داشت ولی در دو سال گذشته حدود 2 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خاطر نشان کرد: پروژه مجتمع فرهنگی و هنری اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله فاز محوطه‌سازی است.

نوروزی با اشاره به پروژه احداث پردیس هنری در گچساران، عنوان کرد: این پروژه با 5 هزار و 300 متر زیربنا و با سالن‌های تخصصی شامل سینما، موسیقی، همایش، تئاتر، پلاتو و نگارخانه اردیبهشت ماه به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با حفظ همه شئونات و اخلاق و پایبندی‌ها، به هیچ هنرمندی نه نگفتیم و دیوارهای بی‌اعتمادی را فرو آوردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با بیان اینکه هنرمندان این شهرستان هنرمندانی متعهد و متخصصی هستند، گفت: امیدواریم دستاوردهای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در سال 94 در سال 95 نیز تدوام پیدا کند.

نوروزی بیان کرد: برگزاری 12 نمایشگاه هنرهای تجسمی، 22 اجرای صحنه‌ای، 30 دوره نمایشنامه‌خوانی با حضور تماشاگران، جلسات هفتگی ادبی، 6 شب شعر و خاطره مناسبتی، نشست کافه‌خوانی، نشست‌های کتابخوانی، 10 جشن در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری و تجهیز و تعمیر پلاتو از جمله اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در سال 94 بود.

نوروزی به جزئیات نخستین جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" در گچساران اشاره کرد و افزود: جایزه ملی داستان کوتاه "سقلاتون" در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در دو بخش آزاد و بومی برگزار می‌شود و 850 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جایزه ملی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 850 اثری که به دبیرخانه این جایزه ملی ارسال شده، 700 اثر در بخش آزاد و 150 اثر در بخش بومی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: کار داوری آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» در مرحله نخست از سوی داوران صابر محمدی، طاهره اسکندری و کوروش قبادی انجام شده است.

نوروزی گفت: با پایان داوری مرحله نخست 24 اثر در بخش آزاد و 10 اثر در بخش بومی به مرحله نهایی نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» راه‌یافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: داوران نهایی این جایزه ملی ادبی ابوتراب خسروی، محمد جواد جزینی و حسن بهرامی هستند.

نوروزی با اشاره به جوایز نخستین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در بخش موضوع آزاد، جایزه مقام نخست لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال است.

وی بیان کرد: جایزه مقام دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ده میلیون ریال و جایزه مقام سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال است.

نوروزی افزود: در بخش بومی «اقلیمی» جایزه مقام نخست لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال، جایزه مقام دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ده میلیون ریال و جایزه مقام سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال است.

وی در پایان یادآور شد: پایگاه خبری نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» به آدرس www.bmgach.ir راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.



تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1395, 19:13



» اخبار مرتبط:

  • درخشش هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی درهفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
  • تندیس انتظار در دست شاعره دهدشتی/فاطمه صداقتی نفر اول
  • آغاز جشنواره ملي داستان کوتاه خليج فارس در ياسوج
  • عکاس یاسوجی جایزه دوم جشنواره ملی عکس اقوام ایرانی را کسب کرد
  • جشنواره شعر زاگرس با معرفی برگزیدگان پایان یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟